آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Sunday, October 28, 2012

طالبان ـ جلادان امپراتوران زمین ـ را بهتر و بیشتر بشناسید!!!

محمد عالم افتخار   ادامهِ تحلیل علمی و قرآنی
 قاعدتاً، منطقاً و علماً امروزه؛ ما و مجموع جهان اسلام بائیست در اوج دومین دوران طلایی ی تمدن اسلامی می بودیم .
نخستین دوران طلایی تمدن اسلام (نخستین به اعتبار این بحث!) که از اواسط قرن هشتم هجری تا اواسط قرن یازدهم هجری را در برگرفت و «دوران ترجمه» نیز خوانده میشود؛ به برکت درایت و شور و شعور خلفای متأخر عباسی عمدتاً هارون الرشید، پسرش مامون الرشید و جانشینان آنان شگوفا گردید. این هنگامی بود که تشکیل خلافت اسلامی که از بزرگترین امپراتوری های تاریخ شمرده میشود؛ به قوام و ثبات رسیده و ازنظرمالی واقتصادی غنای کافی کسب نموده بود.

عيد عقيده و عبادت يا عرف و عادت

ارسالی : بی نام ازکابل
عزيزانم، مرا ببخشيد كه عيد قربان را قصداً براي تان تبريك و تهنيت نگفتم؛ زيرا:
آنچه كه براي تان مفيد نيست و براي تان چيزي نميدهد، بل از شما ميگيرد؛ حد اقل وقت تان را كه قيمت آن بالاتر از طلاست، ضايع ميسازد، به مبارك گفتنش نمي ارزد.
عيد عقيده و عبادت يا عرف و عادت ؟
عيد خورد و عيد بزرگ، هر سال به فاصلۀ دوماه؛ پس و پيش مثل مهمان هاي ناخوانده، به كلبه هاي ما هجوم مياورند و با ريشخندي و مسخرگي دنداسه و پتاسه، كمافي السابق بدون كدام تغيير و تجدد ميايند و ميروند، هرچه را كه ما، در طول سال جمع و پاسره كرديم، به نام عيدي و براتي، نامزادي، سيالي و شريكي از ما ميربايند. اين كه پول هاي باد آورده يكعده را باد ميبرد؛ طبيعي است؛ اما كساني كه پول آب و نان خود را تحت تأثير رسوم و عنعنات، هدر ميدهند؛ و ناخود آگاه به رقابت و همچشمي پوچ و بي مفهوم ميپردازند، بيني شان از بريدن است. عيد، براي نامزد هاي غريب جز پيام تلخ بيا
و پوره كن، چه دارد؟

کــرزی و معضــله خــط دیورند


مصـــــاحـــــبه خـــــبرنگار بی بی چهـــــل با محـــــترم حـــــامد کـــــرزی پـــــیرامـــــون معضـــــله خـــــط دیورند.

خـــبرنگار بی بی چهـــل :
جلالتماب محترم در شرایط کنونی که افغانستان با صد ها مشکل دیگر دست و پنجه نرم میکند و حکومت پاکستان دنبال هر بهانه ای برای خرابکاری میگردد آیا دامن زدن به معضله خط دیورند به نفع افغانستان خواهد بود ؟

محـــترم حـــامد کـــرزی :
اینجا سخن از نفع و ضرر نیست بلکه پای غیرت افغانی در میان است که من بار ها به صراحت گفته ام که ملت افغان علف می خورد و سنگ بالای شکمش بسته میکند ولی زیر بار دشمن نمی رود !

زن، انسان درجه دو در افغانستان

۱۳۹۱/۸/۱تا وقتی که افراد جنایتکار بر سر قدرت باشند نه زن و نه مرد افغانستان به حق خود نمی رسند.
حکومت قصدا به حقوق زن توجه نمی کند؟
بلقیس روشن عضو مجلس سنای افغانستان در برنامه ی کنکاش گفت: دولت افغانستان به حقوق و به توانایی زن باور ندارد و حتی جامعه جهانی هم که مثلا برای حفظ حقوق زن به افغانستان آمده اند زن را وسیله ساختند برای اهداف خود وتیم خاصی.
حتی پارلمان هم به حقوق زن توجه نمیکند و در پارلمان خانم هایی هستند که به حقوق خود احترام نمی گذارند و فکر می کنند تا پایان باید دنبال منافع کسی باشند که آنها را به این پست رسانده است.
تا زمانیکه یک دولت و حکومتی که واقعا برای زنان و حفظ حقوق آنها کار کند به میدان نیاید ما نمی توانیم بگوییم که برای حقوق زن کار شده است و این حکومت و دولت
تنها از نام و تصویر زن
افغانستان، سواستفاده می کند.

دروغ گویی های آمریکایی ها

داکتر رمضان بشر دوست نماینده مردم در مجلس نمایندگان کشور ، در مورد اوضاع افغانستان و کشورهای کمک کننده افغانستان و... به بیان حقایق زیر پرداخت:
آمریکا در برخورد با افغانستان بسیار متناقض گوی است، یک سال قبل سناتوران آمریکایی پیشنهاد کردند که گروه حقانی را آمریکا باید در لیست سیاه بگیرد که اینکار شد. گروه حقانی می گوید ما جدا از طالبان نیستیم و رهبرما ملا محمد عمر است و هر دستوری که بدهد ما اجرا می کنیم.
اکنون معما اینجا است که چرا حقانی در لیست سیاه آمریکا است اما طالبان در لیست سیاه نیستند.
معمای دیگر اینکه، گفته شده که آی اس آی طالبان را مجهز می کند تا آنها در افغانستان بجنگند اما همین آی اس آی وزیر دفاع طالبان را در زندان می کشد. ملا برادر یکی از افراد خاص طالبان در زندان پاکستان به زنجیر بسته است در حالیکه برای ملا عمر قالی سرخ فرش می شود.
آمریکا در 2001 اعلام کرد که هر کس آدرس ملا عمر را به ما دهد ما 25 میلیون دالر برایش جایزه می دهیم اما می بینیم که حداقل هفت ماه است که به صورت علنی در قطر بین آمریکا و نماینده خاص ملاعمر بحث و گفتگو است. آیا نماینده ملا عمر نمی داند رهبرش در کجاست؟ در حالیکه هر لحظه از رهبرش دستور می گیرد!