آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Sunday, October 28, 2012

دروغ گویی های آمریکایی ها

داکتر رمضان بشر دوست نماینده مردم در مجلس نمایندگان کشور ، در مورد اوضاع افغانستان و کشورهای کمک کننده افغانستان و... به بیان حقایق زیر پرداخت:
آمریکا در برخورد با افغانستان بسیار متناقض گوی است، یک سال قبل سناتوران آمریکایی پیشنهاد کردند که گروه حقانی را آمریکا باید در لیست سیاه بگیرد که اینکار شد. گروه حقانی می گوید ما جدا از طالبان نیستیم و رهبرما ملا محمد عمر است و هر دستوری که بدهد ما اجرا می کنیم.
اکنون معما اینجا است که چرا حقانی در لیست سیاه آمریکا است اما طالبان در لیست سیاه نیستند.
معمای دیگر اینکه، گفته شده که آی اس آی طالبان را مجهز می کند تا آنها در افغانستان بجنگند اما همین آی اس آی وزیر دفاع طالبان را در زندان می کشد. ملا برادر یکی از افراد خاص طالبان در زندان پاکستان به زنجیر بسته است در حالیکه برای ملا عمر قالی سرخ فرش می شود.
آمریکا در 2001 اعلام کرد که هر کس آدرس ملا عمر را به ما دهد ما 25 میلیون دالر برایش جایزه می دهیم اما می بینیم که حداقل هفت ماه است که به صورت علنی در قطر بین آمریکا و نماینده خاص ملاعمر بحث و گفتگو است. آیا نماینده ملا عمر نمی داند رهبرش در کجاست؟ در حالیکه هر لحظه از رهبرش دستور می گیرد!
چه کسی طالب را تجهیز می کند؟
با همان دالری که اردو و پولیس ما تجهیز می شود و طالبان را می کشد، با همان دالر طالبان هم تجهیز می شوند. اردو و پولیس افغانستان را می کشد. عسکری که در افغانستان کشته می شود نه بچه کرزی و نه بچه فهیم و... است و همچنان طالبی که کشته می شود نه بچه ملا عمر است نه بچه دیگر رهبران طالب.
یکی از سناتوران زن آمریکایی چندی قبل گفت من نمی گذارم تا از مالیات من برای حکومت فاسد کرزی یک دالر هم داده شود. چرا که برای نیاز های مردم خود آمریکا رهبران آمریکایی می گویند که بحران است و پول نمی دهند، اما اگر کرزی دالر بخواهد تمام ماشین های چاپ دالر به کار می افتد، این خانم بعد از این صحبت های که داشت دیگر در جایی دیده نشد و آمریکا این زن را در یک ماه چنان از حرف زدن خفه کرد که قابل تصور هم نبود.
کمک ها آمریکا به افغانستان کجا است؟
در گزارشی آمده است که 18 میلیون دالر آمریکا در افغانستان مفقود است و هیچ سندی وجود ندارد که این مقدار در کجا خرج شده است و حکومت آقای کرزی مانع بررسی عمیق تر در این مورد می شود.
گفته شده 59 میلیارد دالر در 10 سال به افغانستان آمده است اگر 20 میلیارد این پول در افغانستان درست مصرف می شد 4 افغانستان کاغذ پیچ ساخته می شد.
تمام سرک هایی که درافغانستان ساخته می شود بعد از سه ماه کاملا تخریب می شود و از بین می رود و دوباره چند ماه بعد بازسازی می شود. چرا از پولی که به افغانستان می آید اگر دو دالر برای افغانستان خرج شود 98 دالرش بین دزدان آمریکایی، آلمانی و افغانستانی تقسیم می شود؟
در جنگ فعلی افغانستان، دوست و دشمن معلوم نیست. نقش عمده این جنگ را طالبان، امریکا، پاکستان، ایران دارد. طالبان ادعا دارند با آمریکا می جنگند و جنگ شان علیه کفر است اما اگر تاریخ جنگ طالبان را نگاه کنیم در 1374 در افغانستان، حتی یک عسکر خارجی نبود امروز هم معلومات و اطلاعاتی که پخش می شود نشان دهنده این است که طالبان بسیار کم علیه آمریکا و آمریکا هم بسیار کم علیه طالبان می جنگند.
خود آقای کرزی بارها گفته است که چرخبال های ناتو طالبان را از جنوب به شمال افغانستان منتقل می کند و در دادن سلاح از طرف آمریکایی ها به طالبان اخبار زیادی وجود دارد.
وی در باره ادعای حمایت طالبان از جانب پاکستان گفت: ادعایی هم وجود دارد که طالبان را پاکستان حمایت می کند در صورتی که پاکستان با یک بوجی کالدار هم نمی تواند یک کلاشینکف برای طالبان بخرد بخصوص در این بحرانی که دارد و در حال ورشکستگی کامل است.
تا دالر آمریکای نباشد پاکستان نمی تواند تا طالبان را تجهیز کند هر سال نزدیک 2 میلیارد دالر کمک آمریکا به اردوی پاکستان است وخود آمریکا می گوید آی اس آی با این سلاح و دالر ما، طالبان را مسلح می کنند تا عسکر ما را بکشد.
فساد در افغانستان:
در افغانستان دو نوع فساد است. یکی فساد خرد و یکی فساد کلان، که به میلیون ها دالر می رسد. فساد خورد را مامور و پولیس افغانستان انجام می دهد و فساد کلان در سطح وکلا، وزرا و سناتور و... به میلیون ها دالر در قراردادها تبادل می شود که وزارت داخله و دیگر مسوولان در برابر این مفسدین سکوت می کنند که یا با این مفسدین دست به یکی هستند و یا می ترسند از افشای حقایق.
نکته مهم در افغانستان اکنون، انتخابات است که کاندیدا در افغانستان علنی رای را می خرند و هیچکدام برای خود کمپاین نمی کنند و روی فروش رای چانه زنی می کنند و نان داده می شود در صورتی که این کار خلاف قانون است. اما در قبال این کار نه خارجی ها و نه داخلی ها چیزی نمی گویند.
آقای بشر دوست ادعای بعضی از مردم را که می گویند در افغانستان مشکل اساسی نظام است بی پایه خواند و گفت: اینکه نظام در افغانستان فدرالی باشد و یا متمرکز و یا شاهی فرق نمی کند مانند امریکا که نظام فدرالی دارد اما مردمش بدون جنگ زندگی می کنند و یا انگلیس، که نظام شاهی دارد اما مردمش بدون جنگ و خونریزی زندگی می کند. پس نظام مانند لباس است که باید دید به جان چه کسی است؟
اگر بهشت را به دست رهبران افغانستان داد در یک هفته تبدیل به دوزخ می کنند افغانستان امروز از فدرال بالاتر است اما متاسفانه در افغانستان هر کس به راه خود است و هر کس می گوید من خود پادشاه هستم چرا که رهبران افغانستان قدرت را بین خود تقسیم کردند.
اگر افغانستان بعد از خروج ناتو سقوط کند آقای بشر دوست چه می کند؟
بشر دوست گفت: اولین کاری که نمی کنم، این است که فرار نمی کنم و پناهنده نمی شوم. من به خروج ناتو آنطور که دیگران عقیده دارند معتقد نیستم و زمانی می دانم چکار کنم که نتیجه انتخابات امریکا معلوم شود چرا که آمریکا هر کار می کند در افغانستان برای انتخاباتش است پس باید صبر کرد و دید انتخابات آمریکا چه می شود.

No comments: