آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Sunday, October 28, 2012

کــرزی و معضــله خــط دیورند


مصـــــاحـــــبه خـــــبرنگار بی بی چهـــــل با محـــــترم حـــــامد کـــــرزی پـــــیرامـــــون معضـــــله خـــــط دیورند.

خـــبرنگار بی بی چهـــل :
جلالتماب محترم در شرایط کنونی که افغانستان با صد ها مشکل دیگر دست و پنجه نرم میکند و حکومت پاکستان دنبال هر بهانه ای برای خرابکاری میگردد آیا دامن زدن به معضله خط دیورند به نفع افغانستان خواهد بود ؟

محـــترم حـــامد کـــرزی :
اینجا سخن از نفع و ضرر نیست بلکه پای غیرت افغانی در میان است که من بار ها به صراحت گفته ام که ملت افغان علف می خورد و سنگ بالای شکمش بسته میکند ولی زیر بار دشمن نمی رود !


خـــبرنگار بی بی چهـــل :
با کمال معذرت پس بمن اجازه گستاخی دهید تا از شما بپرسم که آن غیرت افغانی که شما از آن سخن می زنید در هنگام فیر راکت های پاکستان بالای خاک افغانستان کجا بود ؟

محـــترم حـــامد کـــرزی :
باور کنید که فیر راکت های پاکستان بیشتر از یک شایعه غیر مسؤلانه مطبوعات چیزی دیگری نیست ، تمام کوه های ننگرهار و کنر بر سر جایشان قرار دارند که این خود از دروغ بزرگ و اتهام بی شرمانه مطبوعات حکایت دارد.

خـــبرنگار بی بی چهـــل :
جلالتماب محترم معاهده خط دیورند که صد سال قبل در عصر امیر عبدالرحمن خان به تصویب رسیده و تا حال از طرف تمام حکومت های وقت افغانستان مورد تائید قرار گرفته پس انگیزه مخالفت شما درین باب چیست ؟

محـــترم حـــامد کـــرزی :
هیچ حکمران افغان به رضا با چنین معاهده ای ننگین موافق نبوده اما متاسفانه هیچ یک توان لغو آن را هم نداشته ولی امروز که دولت افغانستان با پشتیبانی بیشتر از پنجاه کشور دوست و اردوی نیم ملیونی مجهز با مدرن ترین سلاح های امروزی از توان و قدرت بزرگ نظامی در منطقه برخوردار است پس زمان آن است که در فکرد الغای این معاهده ننگین باشیم.

خـــبرنگار بی بی چهـــل :
جلالتماب محترم پشتون های آنسوی خط دیورند که از امتیازات هر دو کشور برخوردارند ولی احساس مسؤلیت به هیچکدام ندارند چه انگیزه آنها را وادار به مسؤلیت پذیری در مقابل دولت افغانستان و ترک امتیازات از حکومت پاکستان خواهد کرد ؟

محـــترم حـــامد کـــرزی :
سهیم شدن در افتخارات تاریخی کشور افغان زمین ، ترقی از منزلت پاکستانی دالخور به مقام والای شیر مرد افغان مجهز با غیرت افغانی که در هنگام ضرورت علف خورد و سنگ بر شکم ببندد ، مگر اینها بقدر کافی انگیزه نیست برای بریدن از جمع دالخوران و پیوستن به جماعت شیران !؟
علاوه بر آن به فرموده دوست عزیزم آقای اسمعیل یون پشتون های آنسوی خط دیورند با پیوستن به جماعت شیران موازنه اقلیت و اکثریت را در هر دو کشور تغیر داده از ذلت زندگی در اقلیت به نعمت زندگی در اکثریت ارتقا خواهند یافت.

با تقـــــــــديم حــــــــــــرمت
حقــــ(شـــمس الحــق)ــــانی

No comments: