آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Saturday, October 30, 2021

بخت زمینه آوازخوان جوان رادیو تلویزیون

بخت زمینه یکی از آواز خوانان زیبا، پر استعداد و موفق رادیو تلویزیون افغانستان وعضو گروه هنری وزارت امور داخله بود. او در هنگام جوانی،آغاز به فعالیت هنری کرد و در یک وقت کم خوب درخشید و محبوب دل ها شد

در یکی از روز های سال شصت و یک خورشیدی ، آوازه کشته شدن بخت زمینه من و همه همکاانم را شوکه كرد. جمع ازبانوان گریستند و شماری هم سخت نا راحت شدند. 

 در آن لحظه تصمیم گرفتیم که به سرجنازه برویم و با بانوی جوان خدا حافظی کنیم.

خانه بخت زمینه در شاه شهید بود.یک خانه گلی ، کوچک و بسیار غریبانه. 

داخل خانه که شدیم .جمع از دوستان و همسایه گان بخت زمینه در اطراف تابوت او حلقه زده بودند.همه با مادر و پدر پیرش چنان می گریستند. گویی که محشر شده بود. هنوز هم آن داد و بیداد ها به گوشم طنین انداز است.

بخت زمینه نامراد در آن هنگام ۱۸ – ۲۰ سال داشت و مانند فرشتۀ معصوم وزیبا خوابیده بود. معصومیت او ،تا کنون در ذهنم مجسم است.

تا برداشت تابوت جوان ناكام همه گريسيم و در زير لب به عاملان اين جنايت نفرين فرستاديم.به خصوص وقتيكه مادرش بغض خود را شكستاند و با آواز حزين گفت:"موتر پشت اش آمد دخترم جوربود كالاي خود را پوشيد و رفت.دختر جور را بردند ودر تابوت مانده براي من آوردند،چطور باور كنم كه دخترم ديگرزنده نيست"

بعد ازآن روز زیاد جستجو کردم تا سرنخی از این مرگ نا بهنگام بدست بياورم. اما با تاسف که موفق نشدم.فقط همینقدر گفتند که شب قبل در وزارت داخله کنسرت اجرا کرد. بعد از آن روشن نشد .                             

نويسنده: شیرین نظیری

No comments: