آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Saturday, December 22, 2018

رنگ سال؛ «مرجانی زنده» برای ۲۰۱۹ انتخاب شد



میلاد فروش   حدودی ده روز می‌شود که شرکت «پنتون» رنگ مرجانی زنده را به عنوان رنگ سال ۲۰۱۹ اعلام کرده است، پس از آن بدون درنگ چهره‌های شناخته شده به لباس های/پوشش های با این رنگ علاقمند شدند. پس از اعلام رنگ سال در کلان شهرها فروش محصول که رنگ مرجانی زنده دارند، رونق گرفته است.

تاریخ‌چه‌ انتخاب رنگ سال

در سال ۱۹۹۹ شرکت پنتون بنا کرد رنگی را به عنوان رنگ هزاره‌ا‌ی که به پایانش رسیده بود به گونه‌ی تبلیغات برای جلب توجه‌ی مشتریانش، برگزیند. این کار موفقیت بی‌مانندی برای این شرکت در پی داشت. این ایده به قدری مورد استقبال واقع شد که پس از سال ۱۹۹۹ این سنت، هر ساله تکرار می‌شود. هر سال شرکت پنتون به همراه گروه‌های مختلف استانداردسازی رنگ و مالکان شرکت‌های بزرگ پوشاک در جهان، جلساتی را در شهرهای مختلف دنیا برای انتخاب رنگ سال برگزار می‌کند و در منتهی کار این شرکت در پانزده روز اول ماه دسامبر رنگ سال را اعلام می‌کند.
شرکت پنتون در نیمه‌ی دوم دهه‌ی
۱۹۵۰
در امریکا کارش را آغاز کرد.آ
این شرکت به دلیل شیوه‌ی کدگذاری و تعریف دقیق رنگ‌ها شهرتی جهانی دارد و کارشیوه‌ی به نام «نظام تطابق رنگ پنتون» برای مرجع رنگ شناسی ساخته است.
پنتون به مدد این روش، انواع مختلفی از «کتابچه ‌های راهنمای رنگ» را طراحی و تولید کرده است/می‌کند که منبع و مرجع استاندارد تولید رنگ برای مشاغل حرفه‌ای لباس در دنیا است. این کارها شامل گرافیک دیزاین، فیشن دیزاین و یا تولید دیزاین های تازه است که جمعاً محصولات پنتون را می‌سازند. تصور کنید کسی در امریکا طرحی دارد و می‌خواهد آن را در چین کار/چاپ کند، به جای اینکه به چاپ‌چی بگوید من فلان نوع از رنگ سبز را می‌خواهم، کد رنگ انتخابی خود را از کتابچه‌ی گرافیک دیزاین پنتون انتخاب می‌کند و به شرکت مربوطه می‌دهد. در نتیجه‌ بعد از چاپ دقیقاً همان رنگ سبزی را که مشتری درخواست کرده بود، چاپ‌چی بکار گرفته است.

رنگ سال ۲۰۱۹ نماد چیست؟

هرچند با ظهور و رشد ناسیونالیسم و پیدایش چهره‌های سیاسی راستِ افراطی در اکثر کشورهای جهان، آینده‌ی مبهم و خطرناکِ محیط زیست و کم شدن آبِ‌ زمین سال ۲۰۱۹ چندان امیدوارکننده نمی‌نماید.
شرکت پنتون اما زنده بودن/روشن بودن رنگ مرجانی، رنگ سال
۲۰۱۹
را تأکید بر اهمیت محیط زیست خوانده است. چرا که رنگ مرجانی مُرده/تیره رنگی چندان پر طرفدار و جذاب نیست. انتخاب این رنگ تا کنون با استقبال نسبتاً خوبی روبرو شده است.
در بیانیه‌ی شرکت پنتون در مورد رنگ ام‌سال آمده است:
«مرجانی روشن رنگی است که حال شما را خوب می‌کند نیز رنگی فوق العاده برای آرایش است.»
8صبح

مطالب خیلی تازه خبری و گزارش های جالب ما را در نشانی زیر بخوانید.لطفن روی نشانی فشاروارد نمایید:

No comments: