آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Saturday, May 27, 2017

لباس زنانه و زنگ در دست‌وپا؛ «با شلاق وادار می‌شدم تا صبح برقصم»

«وقتی ۱۵ ساله‌ بودم، زورمندان و فرماندهان روستا به زور مرا به محفل‌های شادی می‌بردند، زنگ به دست‌وپایم می‌آویختند و لباس نازک زنانه بر تنم می‌کردند، و تا بامداد به ضرب شلاق وادارم می‌کردند

گلاره؛ نمایشگر 'زن، زندگی و زیبایی'

سهراب سیرت
خشونت، محرومیت و درماندگی، اجزای جداناپذیر تصویر غالبی است که از زنان افغان ارایه می‌شود؛ مجله گلاره اما آمده تا چهره دیگری از این زنان را نشان دهد.

چطور مجرد زندگی کنید

آنا پایس
آیدالیا کندلاس بیش از ۴۰ سال داشت که تصمیم گرفت شرکت خودش را با ۱۵ سال تجربه ترک کند و در پی تحقق "بزرگ‌ترین رویای زندگی" خود برود و تصویرگر شود.

وقتی چشم‌ها به لباس خواننده زن است، تا هنرش

تاج‌الدین سروش
پخش ویدیوی کنسرت آریانا سعید،هنرمند افغان در شهر پاریس فرانسه در چند روز گذشته با موجی از واکنش‌ها در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی افغانستان مواجه شده است.

زن قهرمان بوکس: نتوانستم مانع کتک خوردن مادرم شوم

نیکولا آدامز که دوبار در رشته بوکس زنان، قهرمان المپیک شده است، می‌گوید که وقتی تنها چهار سال داشت، سعی کرد که مانع از کتک خوردن مادرش از دست پدرش بشود، ولی چون جثه کوچکی داشت، نتوانست

زنی که خودش را یک مرد جا زد تا بتواند در یک معدن کار کند

پیلی حسین در پی یافتن سنگ باارزشی بود که گفته می‌شود هزاران‌بار کمیاب‌تر از الماس است. این سنگ می‌توانست زندگی او را زیرورو کند، اما مشکل این بود که زن‌ها اجازه نداشتند در معدن کار کنند.