آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Thursday, December 17, 2015

والی غور: به دلیل فشار‌های زورمندان برکنار شد

اداره ارگان‌های محلی اعلام کردکه سیماجوینده والی غور،بنابرحکم رییس جمهور به عنوان معاون والی کابل
 
 
  کابل تعیین شده است اما وی می‌گویند به دلیل فشار زورمندان برکنار شده و این پست را نمی‌پذیرد.
منیره یوسف‌زاده، سخنگوی اداره ارگان‌های محلی در صفحه فیس بوک خود نوشته است که سیما جوینده بر اساس حکم رئیس جمهور به عنوان معاون والی کابل تعیین شده است.
وی در مورد علت برکناری خانم جوینده چیزی نگفته است.
اما سیما جوینده به پژواک گفت که وی بر اثر فشارافرادغیر مسؤل وافراد آغشته به فسادوغاصبان زمین برکنار شده است.
وی گفت: «از زمانی که به حیث والی غور تعیین شدم در مقابل این افراد به صورت جدی مقابله کردم و همین کارهای صادقانه من سبب برکناری‌ام شده است.»
سیما جوینده افزود که وی در مدت کارش به عنوان والی، ضمن مبارزه جدی با فساد و بی‌قانونی، معاون والی، مستوفی، رئیس مالی و اداری ولایت، مدیر تدارکات قوماندانی امنیه غور را بخاطر کارهای غیر قانونی شان به حارنوالی معرفی کرده است.
وی گفت: «امروز از ارگان‌های محلی به من زنگ زدند و گفتند که به عنوان معاون والی کابل تعیین شدی، اما در حال حاضر شخص دیگری از طریق اصلاحات اداری در این سمت مقرر شده است و من این پست را قبول ندارم.»
همزمان، شماری از فعالان مدنی ولایت غور نیز در گردهمایی‌های جداگانه در شهر فیروز کوه، علیه برکناری سیما جوینده تجمع کردند و ضمن اعلام حمایت خود، خواستار ادامه کار وی شدند.
سیما جوینده در اوایل ماه سرطان سال جاری به عنوان والی غور انتخاب شد. ولایت غور بعد از دایکندی دومین ولایت کشوراست که والی آن زن بود.
 
 
 
 
 



Avast logo
This email has been checked for viruses by Avast antivirus software.
www.avast.com

No comments: