آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Thursday, December 17, 2015

غذاهای کشنده‌ در آشپزخانه

 
فرآوری: زهرا حیدری
بعضی ازموادغذایی دریخچال وگنجه‌های آشپزخانه وجود دارند که بسیار سمی بوده و عامل اصلی سرطان می باشد.
 
 بدین منظور توصیه می‌شود که با احتیاط بیشتر و آگاهی کامل این موادغذایی را مصرف کنید و حتی بعضی از این مواد باید سریعاً دور ریخته شوند.
رواشک (چوکری): برگ رواشک حاوی اسید اگزالیک است این اسید باعث سنگ کلیه در بدن می‌شود و حتی در بعضی موارد منجر به مرگ فرد شده است پس به هیچ وجه از برگ این گیاه استفاده نکنید.
جوز: جوز هندی در واقع توهم‌زا می‌باشد مصرف بیشتر از 5.5 گرم آن در طول روز باعث گرفتگی عضلات بدن و اگر بیشتر از 8 گرم مصرف شود احتمال تشنج زیاد است.
کچالو: جوانه‌های سبز این سیب زمینی بسیار کشنده است موجب اسهال شدید می‌شود و به هیچ وجه نباید کچالو (سیب‌زمینی) سبز را مصرف کرد.
بادام تلخ: دو نوع بادام داریم بادام تلخ حاوی هیدروژن سیانید است اگر یک کودک 7 تا 10 بادام تلخ بخورد احتمال ایجاد مشکلات جدی در بدن ایجاد شده و کشنده است.
تن ماهی: تن ماهی بسیار خطرناک است زیرا جذب جیوه در این گوشت بسیار بالا است. توصیه می‌شود که کودکان و زنان باردار از تن‌ماهی استفاده نکنند.
لوبیا: لوبیا قرمز حاوی ماده سمی «فیتوگلوتینین» است که به ویژه مصرف زیاد آن موجب حالت تهوع و استفراغ، درد شکمی و اسهال می شود.
سیب، گیلاس، شفتالو (هلو) و آلو: هسته ها یا همان دانه های موجود در این میوه ها نیز همچون مغز بادام تلخ حاوی سیانور هستند که هنگام جویده شدن یا آسیب دیدن دانه، ترکیب سیانور موجود در آن فعال می شود و خوردن بیش از یک دانه می تواند عواقب خطرناکی داشته باشد.
 
 
 
 



Avast logo
This email has been checked for viruses by Avast antivirus software.
www.avast.com

No comments: