آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Friday, January 2, 2015

زنده گی نامه زهره یوسف داوود

کریم پوپل
زهره یوسف  داوود یکی از نطاقان موفق افغانستان بوده فعلاً درشهر ملیبو  ایالت کالفورنیا امریکا زندگی بسر می برد. او کنون گوینده پروگرام شو (show)  تلویزون آریانا افغانستان می باشد.  زهره زمانی به شهرت رسید که او  در سال ۱۹۷۲ در مسابقات دختران  زیبا سال شرکت جسته  توانست به عنوان دختر زیبای سال برگزیده شود' 
زهره در سال ۱۹۵۴ در شهر مزارشریف  تولد گردید. او دختر جنرال  داکتر یوسف  است که در رشته جراحی در امریکا تحصیل کرده بود.
زهره که هنوز پا به  ۱۸ سالگی گذاشته بود دختر سال  شد، وی بدینترتیب به رادیو تلویزون افغانستان راه یافته  مشفول فعالیتهای هنری گردید. او به زودی در میان هنرمندان و هنرپیشگان کابل مشهور گردید . زهره  با  شرکت در برپروگرامهای ‌های مسابقات ذهنی و اخبار، به یکی از محبوب ‌ترین چهره‌ها در میان شهروندان کابل تبدیل شد. زهره  یکی از دوستان صمیمی  احمد ظاهر فقید و سایر هنرمندان  نیز بود.
زهره با محمد داوود پیلوت ازدواج نمود.  او در سال 1359 به نسبت مداخلات کشورهای خارجی در افغانستان ,  با شوهر و فرزندش میهن را ترک کرد. زهره در جریان اینکه مشغول کارهای هنری بود رشته زبان فرانسوی  فاکولته ادبیات را به اتمام رسانید. زمانیکه موصوفه به امریکا مهاجرت می نمایند  مشفول وظیفه در یک دستگاه نان پزی فرانسویها میشود. 
زهره در سال ۲۰۰۱ پروژه‌ای به نام «زنان برای زنان افغانستان» را بنیاد نهاد . هدف از تأسیس این سازمان تأمین و گسترش حقوق برای زنان افغان است. زهره تلاش دارد تا خدمت در تامین صلح و امنیت , ثبات اقتصادی , احترام به حقوق زنان و سنتهای پسندیده  نماید.
منبع
از سایت دختران شایسته http://www.criticalbeauty.com/2012/02/zohra-daoud.html
 
2014-12-26
 
 
 
 
 



This email has been checked for viruses by Avast antivirus software.
www.avast.com

No comments: