آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Thursday, December 4, 2014

پيام همايش اروپايي زنان افغانستان

 پيام همايش اروپايي زنان افغان به کنفرانس سپاس وقدردانی ازشخصیت نستوه ومبارز زنده یاد داکتراناهیتا راتبزاد درشهر آرنهم کشورهالند

 
 
ما از انسان و شخصيت  والايى قدرداني مى كنيم كه قانون طبيعت او را از كنار ما ربود. اما او راه رفته اش را براى ما به نشاني گذاشته است.  ناهيد اناهيتا راتب زاد درد انسان جامعه ى ما را درك كرد، بيچاره گي و درمانده گي زن را در جامعه ى ما احساس كرد و عقب مانده گي در وطن ما را لمس كرد. او دانست كه با پيكار و مبارزه ميتوان به تغيير محيط اجتماعي  نايل شد و كاستي ها را به نفع افراد جامعه مرفوع ساخت.
داكتر اناهيتا راتب زاد در جامه ى معلم و آموزگار به تعليم و پرورش فرزندان وطن پرداخت، در چپن سفيدِ نرس و داكتر به تيمارداري بيماران شتافت و در چهره ى يك سياستمدار به تغيير سيستم به نفع تمامي افراد جامعه اعم از زن و مرد به رزم و پيكار شتافت. او از همه ى اين تلاش ها مؤفقانه بدر شد و به عنوان يك زن پيشتاز، الگوى هزاران زن جامعه ى  زن ستيز شد. 
داكتر اناهيتا راتب زاد اولين سازمان زنان افغانستان را بنيان گذاشت و خود فعالانه در تنوير دختران و زنان به خاطر مبارزه براى احياى حقوق شان به فعاليتِ گسترده پرداخت.
وى با استعداد سرشار و عشق و علاقه براى كسب علم سعي به خرج داد و آنرا راه رسيدن به أهداف والايش ميدانست. از همين رو در كسب علم بيشتر و بيشتر مي كوشيد و تا مدارج علي تخصصي خود را رسانيد بديگونه باعث تشويق و ترغيب دگران نيز شد.   
داكتر راتب زاد با رسالتمندي مادرانه به پرورش فرزندانش  پرداخت و در پهلوي فرزندان دگر دختر مبارزى چون جميله ناهيد بريالى نيز به جامعه تقديم نمود كه امروز مشعل  راه مبارزه ى مادر را فروزان نگه داشته است و در راه حقوق زن  و رفاه فرزند افغان به پيش ميرود.
 داکتر راتب زاد یکی از رهبران برجسته ی  (ح د خ ا) بود  و به حيث  استوره ی جنبش زنان باقي خواهد ماند. روانش شاد باد.
 
همايش اروپايي زنان افغانستان
 
 
 
 
 



This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is active.

No comments: