آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Saturday, November 15, 2014

لیلا حمیدی چهره‌ پردازِسرشناس‌ترین‌ها

دنیای ستاره‌های فیلم و مد، دنیایی رویایی است که خیلی‌ها آرزوی ورود به آن را دارند؛ حالا چه جلوی پرده و چه پشت پرده. یک بانوازافغانستان در آلمان موفق شده خود را به مقام معروف‌ ترین و محبوب ‌ترین چهره ‌پرداز چهره‌های مشهور برساند.
 

 لیلا حمیدی نه تنها با چهره‌های سینما، بلکه حتا با تیم ملی فوتبال آلمان هم کار می‌کند.
چه هفته مد برلین باشد، چه نمایش مانکن‌ها در میلان, پاریس یا نیویورک، و چه جشنواره فیلم کن، هرجا که ستاره‌ها و چهره‌های سرشناس حضور دارند، لیلا حمیدی هم آنجاست. او ١٥ ساله بود که به خاطر ناامنی کابل را ترک کرد و می‌گوید با آنکه در دنیای پر زرق و برقی زنده گی می‌کند، فراموش نمی‌کند که از کجا آمده است.
بانو حمیدی می‌گوید: "از افغانستان که خارج شدم در آن وقت طالب ها بودند. همه ما باید چادر (برقع) می‌پوشیدیم. خانه‌ها بسیار خراب بود. هیچ کدام نمی‌توانستیم برویم بیرون. بسیار مشکل بود. من با پدرم آمدم پاکستان و بعد هلند".
در حالی که با او در هتل لوکسی در دوسلدورف گپ می‌زدم، برای رسیده گی به مشتریانش در سویتی که کرایه کرده، آماده می‌شد. آن شب، در شب مد مجله "این‌تاچ" ستاره‌های بسیاری راهی دوسلدورف شده بودند. چند نفر از آنها با لیلا حمیدی قرار ملاقات داشتند.
بانو حمیدی، ٣٣ ساله است و می‌گوید ابتدا در هلند آغاز به تحصیل کرد، اما بعد از ازدواجش راهی آلمان شد؛ در یک عطر فروشی مشغول به کار شد و آنجا بود که متوجه شد به رشته مد علاقه زیادی دارد.
چهار سال پیش لیلا حمیدی در یک مسابقه آرایش از سوی شرکت کریستین دیور شرکت کرد و برنده منطقه خود شد و به فینال این مسابقه دعوت شد. در فینال هم توانست توجه داوران را جلب کند و برنده این مسابقه و بهترین چهره پرداز سال شود.
از آن پس لیلا حمیدی موفق شد پله های پیشرفت را با سرعت بیشتری طی کند و از مشهورترین و محبوبترین استایلیست‌های آلمان شود. با آنکه با مشکلات زیادی مواجه بود. او می گوید: "کلا رقابت در این رشته زیاد است اما مشکل من زبان آلمانی بود. چون من بیشتر با هم میهنانم  سر و کار داشتم و در خانه هم فارسی حرف می‌زدیم."
اما بانو حمیدی با پشت کار و تلاش سعی می‌کند به هدفش برسد. امروز او افتخار می‌کند به عنوان نخستین و معروف‌ترین استایلیست در آلمان، چهره‌های سرشناس و معروف را آرایش می‌کند.
بانوحمیدی می‌گوید:"به مشتریان که می‌گویم ازافغانستان هستم، باور نمی‌کنند. می‌گویند ما تا به حال همچین زنی از افغانستان ندیده‌ایم. همه چادری (برقع) برسر می کنند. و من می گویم من هم زمانی چادری برسر می‌کردم؛ و جالب اینجاست که کسی که چادری برسر می کرد، حالا معروف‌ترین مدل های دنیا را آرایش می‌کند".در روزی که قرار بود من با بانوحمیدی دیدار کنم، او چند مدل معروف، مانند بار رافائلی یا الک وک را باید برای نمایش آماده می کرد. هم باید آرایش‌شان می کرد و هم باید لباس به آنها ترتیب می‌داد.
بانو حمیدی گفت: "آنها (مدل‌ها) برای من نوشتند که امشب چه می‌‌خواهند بپوشند. بعد من با طراحان صحبت کردم، آنها یک کتاب "لوک بوک" دارند؛ از روی آن من انتخاب که چه کسی چه لباسی بپوشید."
لیلا حمیدی، لباس‌ها و کفش‌ها را به طور رایگان دریافت می‌کند تا مشتریان سرشناسش بپوشند. عکس‌هایی که از آنها گرفته می‌شود بهترین تبلیغ برای طراحان است.این شرکت‌ها هم دستمزد لیلا حمیدی را پرداخت می‌کنند. البته ستاره‌ها فقط کیف و کفش و لباس مجانی دریافت نمی‌کنند بلکه طلا و جواهرات مجانی هم می‌گیرند.
در جلوی گاوصندقی در اتاق بانو حمیدی، مقداری از این طلا و جواهرات است که او بیرون می‌آورد و به من نشان می‌دهد. می‌گوید: "بهترین جواهرات قیمتی را برای آنها تهیه می‌کنم." بعد گوشواره ای را بر می‌دارد و نشان می‌دهد. "مثلا همین این ١٣٠ هزار یورو قیمتش است. و این یکی ٧٢ هزار یورو. البته من یک فرم دارم که آنها باید امضا کنند و بعد از برنامه باید به من برگردانند".
ویژه گی کار لیلا حمیدی، به گفته چهره های سرشناس، آرامشی است که او به آنها می‌دهد؛ و البته حرفه‌ای بودنش، خوش سلیقه گی او، مهارت در آرایش کردن و اجناس خوبی که تهیه می کند.بی بیسی
 
 
 
 
 



This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is active.

No comments: