آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Saturday, November 2, 2013

! دختردوساله‌ درآغوش مادر،درپارلمان اروپا

ویکتوریا " دختر بچه آرام و با مزه ای است که به همراه مادرش از دوران طفولیت در پارلمان اروپا در استراسبورگ رشد و نمو کرده است.
ویکتوریا از دوران نوزادی به همراه مادرش " لیسیا رونزولی" که یکی از نمایندگان ایتالیا در پارلمان اروپا است در بیشتر جلسات شرکت کرده است و حالا به اندازه ای رسیده که کارهای مادرش را تقلید می کند و مثل او به هنگام رای دادن دست هایش را بلند می کند.
 
 

ویکتوریا در جریان تمامی جلسات پارلمان اتحادیه اروپایی از گریه، شوخی و فریاد های کودکانه خود دست نکشیده و به بازی های خود همچنان ادامه می دهد.
خانم لیسیا رونزولی نماینده حزب مردم آزاد "پی دی ال" وابسته به جریان سیاسی سیلویو برلوسکونی نخست وزیر پیشین ایتالیا است که از زمان بدنیا آمدن دخترش ویکتوریا او را به جلسات پارلمان می برد.
خانم لیسیا هدف از این کار خود را گرفتن حق زنان برای نگهداری از اطفال شان در محلات کار و احترام به مادران خوانده است.
او می گوید که دو سال قبل زمانیکه ویکتوریا تازه تولد شده بود، برای متوجه کردن نماینده گان در مورد حقوق زنان او را در جلسات حاضر کرده است.
براساس قانون برخی از کشور های اروپایی داشتن نوزاد و یا کودک در محلات کار ممنوع است. شماری از زنان مخالف این قانون و یا لایحه هستند و می گویند که آنان حق دارند تا هر لحظه از نوزاد و یا کودک شان آگاهی داشته باشند.
با این حال، شماری نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا از عملکرد و شجاعت خانم لیسیا ستایش کرده و حتی در یک برنامه ویژه پارلمانی از او تقدیر کردند. ایریکا
 
 
 
 

No comments: