آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Thursday, September 27, 2012

بهانه گیری های مجلس سنا اینبار به وزارت صحت رسید

شماره خبر: 41939 -  ۱۳۹۱/۷/۶
در حالیکه وزارت صحت عامه از جمله وزارت های فعال و کاری در دولت آقای کرزی به حساب می آید ، مجلس سنا به دلیل شکایت دو تن از برطرف شده های این وزارت ، وزیر را فراخوانده و با لحنی تند از فساد اداری در آن وزارت سخن گفته است.
چنانچه مجلس سنا نتواند اتهامات وارده بر وزیر صحت را ثابت سازد ، آیا مرجعی هست که این مجلس را تحت فشار قرار دهد که گاه و بیگاه بازار اتهام زنی را در کشور داغ نکند؟


به گزارش اطلاع رسانی افغانستان
اعضای کمیسیون سمع شکایات مجلس سنا به ریاست داکتر زلمی زابلی، پس از جمع آوری اسناد راجع به فساد اداری در وزارت صحت عامه، داکتر ثریا دلیل را برای استجواب فراخواندند.
وی افزود: برخی از روسا مانند رییس صحت عامه دایکندی، با وجود سال ها تجربه کاری در این ریاست، از وظیفه خویش منفک شده و همچنین بعضی از شفاخانه ها مانند شفاخانه
۴۰۰
بستر در ولایت بامیان و یک شفاخانه دیگر در دشت برچی شهر کابل، با وجود اکمالات، تا هنوز افتتاح نشده اند.
داکتر زلمی زابلی، خانم داکتر ثریا دلیل را مخاطب قرار داده، اظهار داشت: مکتوب هایی به آدرس مجلس سنا حاکی از شکایات گوناگون علیه شما رسیده که از آن جمله می توان به برکناری روسای شفاخانه های ولایات پکتیا، بدخشان و دایکندی، سبک دوش کردن دستگیر فضیلت ماستر اقتصاد و رئیس مالی صحت عامه که در حال حاضر به جای وی یک مامور پائین رتبه انجام وظیفه می کند، و همچنین برکناری دو معین وزارت صحت عامه داکتر نادره و داکتر سحر اشاره کرد.
زابلی افزود: همچنین اوغلی سخنگوی وزارت صحت که همزمان در حال تحصیل در ترکیه می باشد که این کار در قانون نیست به همین طور شوهر شما به حیث مشاور درصحت عامه وظیفه دارد و به مبلغ 4 هزار دالر معاش دارد، می تواندی در این رابطه با این اقدامات توضیح دهید.
اما داکتر ثریا دلیل وزیر صحت عامه کشور با رد تمامی این اتهامات گفت: هر اقدامی که در این وزارت صورت گرفته، اعم از تقرری ها و منفکی ها ، در روشنایی قانون انجام شده و هیچ فسادی در پروژه ها وجود نداشته است.
وی در رابطه با آتشه صحی افغانستان در ترکیه تصریح نمود بر اساس فرمان رییس جمهور، هر آتشه، حق دارد که
۳ سال در سمت خویش باقی بماند، اما آتشه اسبق ما نزدیک به ۴
سال کار کرده بود و باید ازسمت خویش برکنار می شد. آقای اوغلی سخنگوی اسبق این وزارت که به عنوان آتشه صحی در ترکیه می باشد، تنها به وظیفه خویش می پردازد و تحصیل نمی کند.
داکتر ثریا دلیل وزیر صحت در برابر این اتهامات هیچ کدام جواب نداده و گفت برای من مهلت یک هفته ای بدهید، تا برای هر یک از پرسش های شما دلیل و سند ارایه نمایم.
در پایان زابلی به رسانه ها گفت که اگر خانم ثریا دلیل کدام مدرک و دلیل قناعت کننده برای کمیسیون سمع شکایات مجلس سنا
نداشته باشد، آن وقت وی را به پارلمان معرفی خواهند کرد.

No comments: