آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Thursday, September 27, 2012

نور 11 ساله 140 کیلویی است و پاهایش به زور او را حمل می‌کند

بر اثر نوعی بیماری اختلال ژنتیکی
پنجشنبه 11 ذو القعدة 1433هـ - 27 سپتامبر 2012م
 دبی-العربیه  
نور، دختری فلسطینی در نوار غزه که وزنش بالغ بر 150 کیلوگرم است، آن هم در حالی که عمرش از 11 سال تجاوز نمی کند. وضعیتش یک بیماری شناخته شده پزشکی است که به گفته دکتر جمیل البهنساوی؛ پزشک اطفال و غدد، از یک اختلال ژنتیکی ناشی می شود. نور، دختری فلسطینی در نوار غزه که وزنش بالغ بر 150 کیلوگرم است، آن هم در حالی که عمرش از 11 سال تجاوز نمی کند. وضعیتش یک بیماری شناخته شده پزشکی است که به گفته دکتر جمیل البهنساوی؛ پزشک اطفال و غدد، از یک اختلال ژنتیکی ناشی می شود
 این گونه است که وزن بالای نور، پاهای این کودک را مجبور می کند که او را ماهی یک بار به سختی تا مرکز بکشاند؛ سپس با بدنی که در حال افتادن از شدت سنگینی است، به مقصد می رسد.
هنگامی که نور به سن دو سالگی رسید، چاقی مفرط در نوردیدن بدن کوچک او را با سرعتی بسیار آغاز کرد؛ تا این که به وضعیت امروزین خود رسید؛ وصعیتی که بیماری های بسیاری او را همراهی می کند؛ از فشار خون گرفته تا قند خون.
دکتر البهنساوی می گوید: "اشباع اشتهای بیمار دشوار است. به خاطر چند مشکل سلامتی، لکنت زبان هم پیدا کرده است. او نیازمند مرکز پزشکی متخصص در درمان چاقی است که در غزه یافت نمی شود."
کلاس سوم ابتدایی، مناسب قدرت ادراک ذهنی نور است که به دلیل چاقی آسیب دیده است. به گفته مدیر مدرسه منور المصبح که نور در آن درس می خواند، این کودک عمر عقلی اش با عمر زمانی اش متفاوت است و توانایی ذهنی اش حتی مناسب سوم ابتدایی هم نیست.
در منزل، نور وقت خود را با نظاره کردن وضعیت خود می گذراند. مادرش می گوید: "نمی تواند هیچ کاری انجام بدهد..تنها نفس های خود را می شمارد."
نور آروز دارد که بتواند بازی کند.

No comments: