آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Friday, September 28, 2012

نسرین ستوده، کاندید دریافت جایزه ساخاروف اتحادیه اروپا

جمعه 7 مهر 1391
ماریچه اسخاکه، نماینده حزب "دمکرات های 66 " هلند در اتحادیه اروپا، در وب سایت خود علت کانیدداتوری نسرین ستوده را چنین توضیح می دهد: " در شرایطی که جهان با پرونده اتمی دولت ایران مشغول است باید نشان دهیم که مردم ایران را فراموش نکرده ایم.... نسرین ستوده وکیلی است که برای آزادی دیگران، آزادی خود را فدا کرده است."
شهرزاد نیوز: نسرین ستوده، وکیل و فعال زنان، از سوی حزب لیبرال دمکرات هلند که به "دمکرات های 66 " موسوم اند، کاندید دریافت جایزه ساخاروف شد. این جایزه هر ساله به افرادی اعطا می شود که در دفاع از حقوق بشر و دمکراسی مبارزه می کنند

 
ماریچه اسخاکه، نماینده حزب "دمکرات های 66 " در اتحادیه اروپا، در وب سایت خود علت کانیدداتوری نسرین ستوده را چنین توضیح می دهد: " در شرایطی که جهان با پرونده اتمی دولت ایران مشغول است، باید نشان دهیم که مردم ایران را فراموش نکرده ایم.... نسرین ستوده وکیلی است که برای آزادی دیگران، آزادی خود را فدا کرده است."
جایزه ساخاروف شامل وجه نقدی 50 هزار یورویی است. تاکنون هیچ ایرانی این جایزه را برنده نشده است. از جمله برندگان جایزه ساخاروف نلسون ماندلا (در سال 1988) و مادران سیاه پوش (درسال 1992) هستند. نسرین ستوده که در سپتامبر 2010 دستگیر و به 6 سال زندان محکوم گردید، به یکی از چهره های مقاومت در زندان تبدیل شده است.
در سال 2011 شهرزاد نیوز تمبری با تصویر نسرین ستوده منتشر کرد. این تمبرها که از تمبرهای معتبر هلند محسوب می گردند و قابل استفاده در مراسلات پستی می باشند، با استقبال وسیعی روبرو شد.

No comments: