آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Friday, September 28, 2012

تجاوز جنسی گروهی به یک دختر نوجوان در شمال افغانستان

ذکریا ناصری - بغلان
جمعه ٠٧ ميزان ١٣٩١ ساعت ١٢:٥٩
یک دختر نوجوان دوازده ساله درولایت بغلان درشمال کشورمورد تجاوز جنسی از سوی مردان مسلح قرار گرفته است.
خشونت دربرابرزنان درچند سال اخیر ،به شدت افزایش یافته است.
حبیب الله مقصودی قوماندان امنیه ولسوالی خنجان ولایت بغلان می گوید که این حادثه شب پنجشنبه (دو شب پیش) در قریه موسوم به چهار باغ از مربوطات دره ولیان ولسوالی خنجان رخ داده است.
آقای مقصودی تایید کرده است که مردان مسلح حوالی ساعت 10:30 شب، وارد خانه این دخترشدند وپس ازاینکه برادر نوجوان اورا به قتل رساندند، دختررا با خود بردند.
او می گوید که ماموران پولیس درحال حاضر دختر را به خانواده اش تحویل داده اما او تایید کرد که دختر ربوده شده، بارها مورد تجاوزجنسی ربایندگان قرارگرفته است.
خشونت در برابر زنان در چند سال اخیر، به شدت افزایش یافته است

ولایت بغلان در شمال کشور قرار دارد که هر از گاهی شاهد تجاوز جنسی، اختطاف، ضرب و شتم و آتش زدن بانوان بوده است.
پیشتر در این ولایت، سحرگل خانم جوان، از یک منزل مسکونی، در حالیکه شدیداً شکنجه شده بود، از سوی پولیس شناسایی و نجات داده شد.
ماموران پولیس شماری از اعضای خانواده سحر گل را به اتهام شکنجه او بازداشت کردند.
درسال گذشته (1390) آمار خشونت ها علیه زنان در ولایت بغلان به 181 قضیه رسیده بود در حالیکه ریاست امور زنان این ولایت می گوید که از شروع سال روان تا اکنون بیش از 200 مورد خشونت علیه زنان را ثبت کرده است.
با این حال، قوماندان امنیه ولسوالی خنجان می گوید که ماموران پولیس دو تن را در پیوند با تجاوز جنسی بالای دختر نوجوان دستگیر کرده اند.
این دو مرد مسلح اعتراف کردند که پس از اینکه وارد خانه این دختر شدند، برادر او را به قتل رسانده و دختر را برای عمل تجاوز جنسی بیرون از خانه بردند.
به گفته حبیب الله مقصودی، آنها (ربایندگان) سه نفر هستند که در حال حاضر، پولیس تحقیقات را برای پیدان کردن فرد سومی آغاز کرده اند.
مقصودی می گوید که در هنگام حمله مردان مسلح، پدر و مادر دختر به خانه نبوده اند.
قوماندان امنیه ولسوالی خنجان گفت که خصومت های شخصی باعت وقوع این رویداد شده اما او تاکید کرد که تحقیقات در این زمنیه جریان دارد.
بر اساس گفته های ماموران پولیس، وضع صحی دختر که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته، خوب است.

No comments: