آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Wednesday, November 24, 2010

 

روغن زیتون و مزایای آن:

روغن زیتون یک ماده خیلی ها مفید بوده و در منطقه مدیترانه یگانه رژیم غذائی درجه یک محسوب می شود این ماده حیاتی بر عکس سایر میوه جات و سبزیجات ، توسط یک فشار کم ، از میوه تازه آن تولید شده قسمیکه بوی معطر و خوش خود را همراه با جوس آن نگهداری نموده و به شکل طبیعی باقی می ماند و دارای ویتامین ای می باشد. تحقیقات اخیر نشان داده که روغن زیتون مدوا کننده امراض قلبی بوده ، طوریکه کلسترول بد را کنترول نموده و باعث ازدیاد کلسترول خوب گردیده  « چربی خون »و آنرا ارتقا می بخشد. روغن زیتون بر علاوه اینکه استفاده آن در غذا خالی از مفاد نیست. بلکه برای شفا بخشیدن و بهبود بخشیدن زخم ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. مطالعات نشان داده است که روغن زیتون درمان و یا علاج کننده بسیار خوب برای پروبلم های جلدی بوده و استعمال آن نتایج و تاثیرات زیادی را به بار آورده است. به خصوص برای جلد خشک یک مایع بی نهایت مفید است.

خوردن روغن زیتون ، محرک متابولیزم بدن بوده و آن را ارتقا می بخشد.هرگاه  یک قاشق چای پر از روغن زیتون،از طرف صبح با معده خالی صرف گردددستگاه هاضمه را فعال ساخته سوخت معده و ناراحتی های شکم را بر طرف میسازد

روغن زیتون و مفاد ناخن

روغن زیتون پوست عقب ناخون را نرم و ناخون را قوی ساخته از پوستک شدن و شکستن نجات می دهد. برای استفاده از روغن زیتون قبل ازینکه به بستر برویم ابتدا دست های خود را شسته و خشک می کنیم بعداً مقدار روغن زیتون شیر گرم را با جوس لیمو مخلوط نموده و روی ناخون ها و پوست دست های خود چرب می نمائیم بعد از مساژ کوتاه روی ناخون ها را با دست کش های نازک می پوشانیم و تمام شب آنرا روی دست های خود می گذاریم.

 

No comments: