آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Monday, September 23, 2024

به زنان که ریشه ستم بر خویشتن را درک نکرده اند

 به عقلِ زنی که از قاتلِ حقوقِ انسانیِ خود یعنی اسلام دفاع می کند و هنوز مسلمان مانده است باید شک کرد ...

شبکه ی زنانی که حجاب بر سر دارند و به اصول دینی معتقدند با حکومت گروه تروریستی طالبان چه مشکلی می توانند داشته باشند؟! به طور واضح بزرگترین شکایتشان از این گروه دهشت و ترور این است 


که چرا در دولتِ این گروه تروریستی حضور ندارند و درآمد گذشته شان قطع شده است وگرنه آنها هم مانند میلیونها زن دیگر افغان از حق و حقوق انسانی زنان اطلاعی ندارند و هنوز به دینی که ریشه ی تمام بدبختی های مردم ماست معتقدند.

تفاوت اینان که تحصیلکرده هستند و خود را نماینده مردم می دانند با زنانی که در دهاتِ بی امکانات زندگی می کنند و سواد ندارند اما به شدت مذهبی اند چیست؟

ما اینقدر بیچاره و بدبختیم که تحصیلکرده و با دانش ما هم با مدارک تحصیلی اش پای منبر در مساجد نشست تا با این کار مُهر تاییدی بر راه و کارِ غلطِ دین و ملا و مولوی بزند و آنها را در ادامه راه غلط شان همراهی کند.

در حقیقت، دین را همین‌ها پروار و فربه ساختند چون به مردمِ بیسواد نشان دادند چشم بسته باید راه گذشتگان را رفت، جاهلیت را باید ادامه داد، حماقت را باید تکثیر کرد و چشم و گوش و عقل خود را باید به زنجیر بست تا مبادا ببیند، بشنود و فکر کند.

گروه تروریستی طالبان دستورات اسلامی را تک به تک اجرا می کنند، یک مسلمانِ محجبه چرا باید با این گروه مشکل داشته باشد؟ شما که هم معتقد هستید، هم حجاب دارید و هم مسلمانید بروید کنارشان زندگی کنید. مسلمان حق ندارد دستورات دینی را دستچین کند و هر کدام را که دوست نداشت و یا حالِ اجرایش را نداشت بگذارد کنار و یک دین نو با کم و اضافه کردن دستورات من درآوردی بسازد. نو آوری در دین وجود ندارد، دین همین است، چهره واقعی اسلام و دستوراتش همین است، بپذیرید و بروید کنارشان و این دفاع را بگذارید به عهده ی کسانی که اسلام را زیر و رو کرده اند و می دانند زن در آن در رده حیوانات قرار دارد.

روبرداشت از برگه رحیمه سروری

No comments: