آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Wednesday, March 6, 2024

پیام جنبش آزادی بخش زنان به مناسبت هشتم مارچ روز جهانی زن

هشت مارچ امسال در شرایطی فرا می رسد که طالبان در مدت بیشتر از دوسال حاکمیت خود؛ بدترین و شدیدترین جنایت و نقض حقوق بشری را در افغانستان مرتکب شده و تبعیض جنسیتی علیه زنان را «سیستماتیک» ساخته‌اند.

این گروهی افراطی،خونریز،متجاوز و ترورست در بیشتر از چهار دهه جنایاتی را مرتکب شده اند که هیچ گروه افراطی دیگر در جهان چنین وحشت و دهشت را در برابر وطن و وطندار خود انجام نداده است.

اعضای این گروه در برخورد با مردم و اسیران و زندانیان، از هیچ عمل غیر انسانی دریغ نورزیده و

با ضرب سلاح و شلاق بالای ده‌ها زن معترض بازداشت‌شده در زندان‌ها تجاوز و بر صورت شان شاشیدند.

زنان معترض در محبس‌های این‌ گروه از ابتدایی‌ترین حقوق انسانی خود محروم بوده و حتا خانواده‌های آنان نمی‌دانند که گروه طالبان آنان را به‌چه اتهامی بازداشت کرده اند و دختران شان در چه وضعیتی به‌سر می‌برند؟

طالبان خلاف تمام موازین بین المللی و حقوق بشری همه معیارهای انسانی را در برابر سد ها زندانی زن نقض‌کرده‌اند. بازداشت زنان از سوی افراد طالبان به‌مثابه‌ی سرکوب و خفه‌ساختن آواز میلیون‌ها زن در افغانستان بوده است.

بر اساس گزارش های نشر شده «از میان ۱۰۷ زن زندانی در جوزجان، فاریاب و سمنگان، ۳۴ تن از آنان در نتیجه‌ی تجاوز جنسی مکرر حمل گرفته و در بیمارستان‌های محلی سقط جنین نموده ‌اند.»

کارمندان صحی در بخش نسایی – ولادی بیمارستان‌های فاریاب، سمنگان و جوزجان گفته‌اند که در جریان یک سال گذشته افراد گروه طالبان ده ها زن را که چندین تن از آنان هنوز به بلوغ نرسیده بوده، از طرف شب برای درمان به‌این بیمارستان منتقل کرده‌اند که در اثر شکنجه‌ی فزیکی و تجاوز جنسی دچار خون‌ریزی شدید شده بودند. گزارش‌ها از تجاوزهای جنسی پی‌هم اعضای گروه طالبان بر زنان زندانی در دو و نیم سال سلطه‌ی این‌ گروه برکشور در حالی نشر شده‌اند که گروه طالبان شماری از زنان و مردان را در استان‌های مختلف کشور به‌اتهام روابط نامشروع در محضر عام، شلاق‌زده و زندانی نموده و شمار دیگر را سنگ‌سار کرده‌اند

دو مرد را در استدیوم فوتبال غزنی و یک مرد را در جوزجان در ملای عام اعدام کردند و یک زن و مرد را در استان بلخ ۳۵ ضربه شلاق زدند و دو سال حبس تنفیذی نمودند.

طالبان بالای صد ها زن و دختر نظامی سابق تجاوز جنسی کرده اند. چنانچه یک هفته پیش ماموران مسلح والی سرپل به بهانه تلاشی بالای یک زن و دو کودک اش در قریه خانقاه این ولایت تجاوز جنسی گروهی کردند….

از این وحشت و دهشت و تجاوز بر، مال و ناموس مردم، ملا ها و مولوی های طالبان نیز بی نصیب نمانده بالای ده ها کودک دختر در مدرسه ها تجاوز جنسی نموده اند. ( ویدیو ها را در یوتیوب و متون در انترنت موجود است)

دادگاه های طالبان در برابر این همه تجاوز جنسی بر متهمان طالب مصونیت داده حتا به همه گانی شدن چندین پرونده تجاوز جنسی طالبان وحشی رسیدگی نشده است.

جنبش آزادی بخش زنان افغانستان از دیوان بین المللی دادگستری لاهه در هلند و  همه دادگستری های کشور های اروپایی و امریکایی،سازمان ملل متحد و امنیستی انترنشنل می خواهد که پرونده ی را علیه جنایات طالبان باز نموده و جنایات طالبان را مورد بررسی و باز پرس دقیق و جدی قرار بدهند.


#منیژه_صدیقی_را_از_زندان_آزاد_کنید!

#جنبش آزادیبخش زنان افغانستان

No comments: