آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Saturday, January 6, 2024

لواط با زن مطابق به آيهء223 سورهء بقره قرآن حلال است

دوستان عزیز!  خلاف پنداشت  برخی ها  که  مدعی اند تذکر اینگونه مسایل توهین بر مسلمانان است. به پنداشت من ، ما هیچگونه غرض مبنی بر توهین نداریم. اگر شما آن را توهین می پندارید، در واقعیت به آنچه که شما به آن ایمان دارید، خود توهین نموده اید.

زیرا آنچه گفته می آید گفتار علمای دین اسلام و کتاب آسمانی قرآن است. اگر شک دارید بروید به قرآن و منابع رجوع کنید  که آیا چنین است یا نه؟ اگر بود، لازم برای شما آن است که بیاندیشید که چگونه می شود باور خود را منزه ساخت و نگذاشت که جنایتکاران در استناد به آن مرتکب جرم و جنایت شوند. کاری را که همه ادیان در طول تاریخ نموده است. ما اینجا نخست توصیف پیشوای جهان اسلام از اهل سنت و جماعت امام محمد غزالی را از زن نقل می کنیم: 

امام محمد غزالی می نويسد : « . . . در خبر است که زنان را از ضعف و عورت آفريده اند . داوری ضعف ايشان خاموشی بودنست ، و داوری عورت ايشان  خانه بر ايشان زندان کردن است » و در جای ديگر می گويد « الرجال قوامون علی النساء» بايد که مرد بر زن مستولی باشد رسول ( ص) گفت « تعس عبدالزوجه» نگونسار است کسی که بنده ء زن باشد . چه زن بايد که بنده ء مرد بود . »  23

اما چيزيکه بسيار مشمئز کننده  و تهوع آور است  روايت همين امام محمد غزالی است در کتاب نصيحت الملوک در صفحات 270 ـ 273 و 275 که می نويسد :« و نيز بدان که جملگی خوی زنان بر ده گونه است و خوی هر يک به صفت چيزی از حيوانات مانند است : يک ـ چون خوک ، دوم چون کپی « ميمون» ، سه ـ چون سگ ، چهارم ـ چون مار ، پنجم چون استر « قاطر» ، ششم چون کژدم ، هفتم چون موش ، هشتم چون کبوتر ، نهم چون روبا ، دهم چون گوسفند . و زنيکه خوی گوسفند دارد مبارک بود ، همچون گوسفند که اندر همه چيز های وی منفعت يابی ، زن نيک هم چنين با منفعت بود . . . »

 در تشخيص مبارک بودن زنی که خوی گوسفند دارد  که همه چيزی آن منفعت دار است اين معنی نهفته است که صفت گوسفند معلوم است و گوسفندی بودن يکی از ضرب المثل های معروف است . زنی که خوی گوسفند ی داشته باشد به اين معنی است  که مرد ميتواند اگر بخواهد  زن را چون گوسفند قربانی نما يد ، خواهد بفروشد ، خواهد بخشش بدهد ، و خواهد انگونه که می خواهد از هر عضو و جايش لذت ببرد ،  اين تشخيص و تعين ، تشخيص و تعين امام غزالی نيست ، اين تشخيص و تعين از آيات قرآن و تفاسير که از آن به عمل آمده است باز تاب يافته است . البته نه با ذکر کلمه گوسفند ولی بد تر از آن يعنی  برده ، بنده ، کنيز. مثلأ در قرآن بنا بر تفسير که از آن به عمل آمده،  زن حتی از حق دفاع از حقوق  زنانگی شان محروم شده اند . مثلأ درآيهء223 سورهء بقره که می گويد : {نِسَآؤُكُمْ حَرْثٌ لَّكُمْ فَأْتُواْ حَرْثَكُمْ أَنَّى شِئْتُمْ وَقَدِّمُواْ لأَنفُسِكُمْ وَاتَّقُواْ اللّهَ وَاعْلَمُواْ أَنَّكُم مُّلاَقُوهُ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ.} يعنی ( زنان شما كشتزار شما هستند پس از هر جا [و هر گونه] كه خواهيد به كشتزار خود [در]آييد و آنها را براى خودتان مقدم داريد و از خدا پروا كنيد و بدانيد كه او را ديدار خواهيد كرد و مؤمنان را [به اين ديدار] مژده ده) 25

 مرحوم علی دشتی که خود يکی از اسلام شناسان روزگار خويش به شمار می آيد و [ سالها خود از طلاب مدارس دينی نجف و کربلا بوده و آشنايی بسِار عميق به علوم اسلامی داشته]  به نقل از تفسير جلالين  در رابط به اين آيه می نويسد : «  جلالين در تفسير جمله  انیٌ شئتم بهر سوی مزرعه می نويسد :

 {منَ قيام و قـُعـُود و اضطجاع و اقـبال و ادبار} يعنی نشسته ، ايستاده ، خوابيده از پيش { قـُـبـُل}و از پس { دُ بُر}.

 پس از آن می نويسد که اين آيه در رد عقيده جهودان نازل شده است که می گفتند اگر از پشت به پيش زن روی آورند  بچه او چب خواهد شد .

 سيوطی جلال الدین ابوالفضل عبدالرحمان بن ابی‌ بکر سیوطی مشهور به جلال‌الدین سیوطی از دانشمندان مصری مسلمان است که در سال849 هجری قمری در سیوط یا اسیوط مصر دیده به جهان گشود . سیوطی به واسطه ذوق و استعداد فراوانی که داشت در همان دوران کودکی در هشت سالگی قرآن را حفظ کرد. وی علاوه بر آن که حافظ قرآن بود، احادیث بسیاری (در حدود صد هزار) از بر داشت و سه اثر در علم حدیث و آثار متعدد و معتبری نیز در حوزه قرآن ‌پژوهی تالیف کرده است.  سیوطی نیز  معتقد است که آيه 223 صريحأ می فرمايد نزد زنان خود از آن سويی روی آوريد که خداوند امر فرموده است ، بنا بر اعتراض عمر و جمعی از صحابه نسخ شده است  ، زيرا اهل کتاب پهلوی زنان خود می خوابيدند و طبعأ انصار که اهل مدينه بودند اين روش را با حجب و مستوری تر بود پذيرفته بودند . اما مهاجران بنا به عادت قريش و اهل مکه  زن را به انواع مختلفه دستمالی کرده و از هر طرف او را می غلطانيدند و لذتی می بردند از اين که آنها را بر پشت بیفکنند و  دمر بيندازند { دمر : کسی که روی سينه و شکم دراز کشيده باشد } و يا با پس و پيش او ،هر دو سر و کار داشته باشند .

 يکی از مهاجران زنی از انصار  را برده بود و می خواست با وی چنان کند ، زن تن در نداد و گفت : ما به يک پهلو می خوابيم . خبر به حضرت رسول رسيد و بدين جهت اين آيه نازل شد که{ زن مال مرد است و هر گونه دلخواه اوست می تواند با او برآيد }

  احمد بن حنبل و ترمذی از ابن عباس نقل می کنند که  که عمر با مدادی نزد پيغمبر آمد و گفت : يا رسول الله  هلکت . ای پيغمبر خدا از دستم رفت . پيغمبر فرمود : ما اهلکت يا عمر ؟  عرض کرد : حولت رحلی الليلة فلم يرد عليه شيئأ : يعنی کاری خواستم انجام دهم و نشد . آن وقت اين آيه نازل شد و معنی  انی شئتم  اين است { مقبلات ، مدبرات و مستلقيات . يعنی : به پشت خوابيده ، از جلو از عقب  طاق باز و دمر{. 

بخشی از یک مقاله / نوشته سلیمان راوش

No comments: