آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Wednesday, January 23, 2019

نامه‌ی سرگشاده به کمیسیون شکایات انتخاباتی


                           نامه‌ی سرگشاده به کمیسیون شکایات انتخاباتی!
من این نامه را در یک فضای شکسته‌ی روحی و با کوله‌باری از امید نوشته‌ام. هر چند می‌دانم که به شدت مصروف انجام رسالت خویش هستید و از سوی، فشارهای وارده بر شما را هم می‌توانم درک کنم، ولی انتظار دارم،

 
 
برای خواندن نامه‌ام وقت بگذارید و از منی مظلوم و دل‌شکسته، چندی بشنوید، منی که شما را مظهر اعتماد مردم و منبع اقناع خودم می‌دانم.

انتخابات پرچالش ۲۸ و ۲۹ میزان ۱۳۹۷، یک آزمون بزرگ برای ملت سلحشور افغانستان بود که با کمال خوشبختی، مردم دلیر و ارزش پسند ما، با تقبل زحمات و جان‌فشانی‌ها، از پی این آزمون مهم موفقانه بدر آمدند و بار دیگر ثابت ساختند که حاضرند تحت هر شرایطی، پروسه های ملی و روند های دموکراتیک را ارج بگذارند و رأی ریختند، حالا، این شما هستید که با درک واقعیت های تلخ و بی‌عدالتی های برنامه شده از آرای مردم حفاظت نمایید. ما سراپا شجاعت و متانت مردم را پاس می‌داریم و پاسبان تک‌تک آرای‌شان هستیم

اما، صد وای و هزار دریغ که کمیسیون به ظاهر مستقل، ولی سیاسی انتخابات، با ضعف فاحش مدیریتی که دارد، این پروسه ملی را به یک روند کاملاً سیاسی و تجارتی بدل گردانید و نتوانست پاس‌دار زحمات مردم باشد و بار دیگر به وجهه‌ی این پروسه ملی آسیب جدی‌تری وارد گردید و اعتماد و باور مردم شریف کشور را به شدت آسیب رساند، مردمی که دیگر به رقم خوردن سرنوشت توسط رأی خود، باور ندارند. حالا این بازی سیاسی، شما اعضای محترم کمیسیون شکایات را در یک مرحله‌ی به شدت حساس قرار داده است تا با متانت و پایمردی خویش، صف مردم و تقویم باشکوه تاریخ را گرفته و با تصامیم ملی و خیرخواهانه‌ی خویش آرای سیاه و خاکستری را از سفید جدا کرده و ثابت نمایید که هنوز هستند فرزندان راستینی که اجازه نمی‌دهند تا پروسه های ملی به گند کشیده شده و با اراده‌ی مردم معامله صورت گیرد.

آرای خیالی زیادی به نفع خیلی‌ها افزوده شد، به بهانه‌ی بازشماری آرا، دکّان‌های فروش رأی در داخل کمیسیون گشوده شد و بدور از انتظار عموم مردم، کسانی شامل لیست گردیدند که ریشه‌ی مردمی ندارند، آن‌چه که همه دیدیم و برای همه هویداست.

از مجموعه‌ ۵۵۳ مرکز رأی‌دهی، در ۱۴۰ مرکز، بنابر اوراق ثابت نتایج، حداقل ۵۰۰ رأی من، کم رسانده شده است و از سوی هم، به نفع نامزدان به ظاهر برنده، به‌صورت بسیار سنجیده شده کار شده و به حساب شان، رأی خیالی ریخته شده است؛ یعنی در اکثر مراکز تطابق میان آرای اعلام شده از سوی کمیسیون و اوراق نصب شده‌‌‌یی نتایج در مراکز و محلات رأی‌دهی وجود ندارد، و از همه جالب‌تر این‌که مطابق آرای اعلام شده در سایت کمیسیون انتخابات، ۶۰ رأی من در مجموعه اعلام شده کم درج شده و ظاهراً در محاسبه جمع کردن آرا اشتباه گردیده است. سوال این‌جاست؛ کمیسیون که حتا قادر به جمع کردن دقیق آرای چند مرکز رأی‌دهی نیست، قادر خواهد بود تا آرای پاک از ناپاک را جدا سازد؟

امروز، چشم امید ملت به شما کمیشنران دوخته شده است و این شمایید که آفتاب امید و اعتماد مردم را از غروب همیشگی نجات بخشیده و به پیکر بی‌روح اراده‌ی مردم، جان تازه و نو بدمید.

من داکتر عاطفه طیب نامزد مستقل از حوزه کابل؛ استاد دانشگاه و متخصص صحت عامه، به وضاحت اعلام می‌دارم که: از جمله قربانیان بازی گندیده سیاسی کمیسیون به ظاهر مستقل انتخابات استم؛ کسی که سال‌های دراز در دل تاریکی‌ها، شمع امید افروختم و با تقبل زحمات بی‌دریغ توانستم رأی بیاورم و مظهر اعتماد مردمم باشم، ولی امروز، به اتهام اصیل و غیر سیاسی بودن از لیست ابتدایی باز ماندم.

جرم من، پول نپرداختن و همزاد بودن با قلم و گناه من، رأی آوردن و تقلب نکردن است. کمیسیون انتخابات ثابت کرد که هیچ اعتنایی به رأی پاک یک نامزد و اراده‌ی بی‌آلایش مردم ندارد، حالا توقع جدی از شما می‌رود تا در کنار آن‌هایی که مظلوم قرار گرفتند و با آرای شان معامله صورت گرفته، استوار بایستید و سیلی محکم به دهان مافیای ثروت بکوبید تا در آینده کسی جرات معامله با اراده‌ی مردم را نداشته باشد.

من و تیم مصمم کاری‌ام، به مبارزه‌ی قانون‌مند باورمندیم و پی‌هم علیه بی‌عدالتی‌ها می‌جنگیم و نمی‌گذاریم تا حقی هیچ صاحب حق، تلف و پایمال گردد.

ما برای احقاق حق ما، خیمه برپا نمی‌کنیم، جاده نمی‌بندیم، شعار مرده‌باد و زنده‌باد سر نمی‌دهیم و درب کمیسیون را نمی‌بندیم، بلکه به روند عدالت‌خواهی مسالمت‌آمیز و توأم با اعمال قوت قلم باورمندیم.

اینک، از طریق این نامه‌ی سرگشاده، ضمن شکایات قبلی درج شده، با همه‌ی اسناد و مدارک مستند و موثق، به شما اعضای محترم کمیسیون سمع شکایات مراجعه می‌نماییم و جدا توقع دارم تا هرچه سریع‌تر و شفاف‌تر رسیده‌گی همه‌جانبه صورت بگیرد و از سوی، خواهش‌مندم تا برایم فرصت بدهید که در حضور شما کمیشنران محترم و رسانه‌های جمعی آن‌چه ادعا می‌کنم را ثابت ساخته و چهره اصلی کمیسیون انتخابات را نمایان سازم.

در پایان، برای شما توفیق برپایی حق و برای مردمِ چشم انتظارم، صبر و شکیبایی می‌طلبم.

با احترام داکتر عاطفه طیب نامزد مستقل مجلس نمایندگان از حوزه کابل

کوکچه پرس

No comments: