آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Saturday, November 17, 2018

بانوریزه گل باخاطرات تلخ ازاین شهردرگذشت


ارشاد سیرت
بانو روانی از سنگ طفلان ازسردی زمستان از تجاوز جاهلان از بی خانه گی های روز گار نجات یافت! .اما
به خداوند شکایت می‌کند درشهر_زندگی_میکردم
همه از نعمت تو میخوردن مگرمن سنگ طفلان را
همه از بهترین ها تو می‌نوشید مگر من خون تنم را
همه اتاق های مزین داشتن مگر من کنار مخروبه ها
همه میخندیدن مگر من گریه و فریاد تا صبح گاها
همه لباس های مطهرداشتن مگر من لباس نیمه برهنه
همه سردی هارا به مکان های گرم و گرمی هارا جای سرد
مگر من شب ها سرد را با شکم گرسنه با پاه تن برهنه و روز های گرم را روی جاده ها رود خانه ها مخروبه..

ما و حاکم شهر نزد الله چه جواب خواهیم داد؟


از دو سال بدینسو تلاش کردیم بلآخره به اساس هدایت والي صاحب عبدالجبار نعیمي با نظر داشت کمسیون ولایتی خشونت علیه زنان ماه گذشته طی مکتوب به ولسوالی خان آباد ارسال نمود که خودم آنرا به دفتر ولسوالی تسلیم نمودم در مدت 29 روز دفتر ولسوالی خان آباد نتوانست بانو را از خان آباد به کندز انتقال دهد در حال که بار ها من در دفتر ولسوالی رفتم تمام مامورین شاهد صحنه بودن انتظار کشیدم همه سرگرم به توزیع کش کش مواد های کمکی بودن.

بانو ریزه گل روانی در سال 1386 در شهر خان آباد از طرف فامیل یا بسته گانش رها شد او روسری سنتی (چادری) برسر داشت بانوان جوان خوش سيما بود او در نقاط مختلف شهر شب روز را میگزارند در فصل زمستان را در منطقه چون آتش خانه حمام دکان های مخروبه... و فصل سرد را در روی سرک ها باغچه ها سرای ها.... میگزارند که با ازیت آزار زیاد رو به رو بود اطفال با سنگ چوب می زدند تمام وجود اش زخم بود .

اوراتجاوزکردن
به گفته دکتور عبدالرسول تلاش دکتور مالج در شفا خانه 50 بستر خان آباد بانو ریزه گل بیش دها بار مورد تجاوز قرار گرفته که 5 بار حمل گرفت 3 بار سدق جنین نموده و 2 بار طفل به دنیا آورد طفل اولی شان از نزدش در دریا شهر آب برد دومی اش را در آتش خانه حمام از گرسنگی فوت کرد مدت یک هفته جسد طفل بی نفس اش را با خود در اطراف شهر حمل می‌کرد که توسط مردم در حالت خواب از ایشان گرفتن و دفن نمودن .
این بانو همیشه در فراق نبودن طفل اش فریاد می‌کرد و باخود چیز های میگفت که نشان دهنده دوری طفل اش بود. او مدت 11 سال را اینگونه در این شهر سپری نمود.

دروازه های مراجع ذیل را بازکردم

ریاست امور زنان در ولایت کندز
دفتر ساحوي کمسیون حقوق بشر
دفتر یوناما مقیم ولایت کندز.
ریاست حلال احمر افغان کندز
دفتر مقام ولایت کندز.
دفتر مقام ولسوالی خان آباد

بانو ریزه گل به اثر سنگ گوبی ها اطفال از ناحیه چشم کور و ظیف نیز شده بود .
بلاخره از سردی فصل سرما به حالت خیلی جان سوز جان داد .

شهرداری حتا پول کفن هم نداد
وسایل دفن اش را یک قوماندان غیر مسول بنام قوماندان وزیر برآورده نمود افسوس به همچو حکومت داری که ما داریم.
مطالب تازه ای ما در فیسبوک آوای زنان افغانستان:



No comments: