آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Sunday, June 3, 2018

ازدحام برای اخذ کارت کانکوردربلخ سبب مرگ یک دانش آموزشد

مقام‌های استان بلخ می‌گویند در جریان توزیع کارت شمولیت درامتحان کانکورسال روان خورشیدی،درمکتب فاطمه بلخی درشهرمزارشریف، یک دختر کشته و  دختر بیست و یک دانش آموز زخمی شدند.


صبغت الله مستقیم، رئیس معارف بلخ به رادیو آشنا - صدای امریکا گفت که  
چهارده هزار داوطلب امتحان کانکور در مکتب فاطمه بلخی برای گرفتن کارت آمده بودند که در اثر ازدحام، این رویداد رخ داده است.
آ دراین توزیع کارت کانکور، برای  آقای مستقیم افزود   چهارده هزار اشتراک کننده  را در چهار مکتب در نظر ګرفتیم .اما نظر به خواست هیأت کانکور این روند در یک مکتب آغاز گردید"
دکتر خواجه نور محمد فیض، سرطبیب درمانگاه ابو علی سینای بلخی در مزار شریف به رادیو آشنا -     گفت که از اثر ازدحام و تخریب یک دروازه؛ یک دانش آموز کشته و بیست ویک دانش آموز زخمی شدند.ه اند. او گفت که وضعیت صحی مجروحان نگران کننده نیست.
 
صبح امروز یک شنبه روند توزیع کارت شمولیت آزمون کانکور در ولایات شمال آغاز گردید.
مسوولین معارف بلخ می‌گویند که برای جلوگیری از حوادث مشابه، توزیع کارت شمولیت در امتحان کانکور و پروسه بایومتریک را در هشت مکتب شهر مزارشریف آغاز می‌کنند
قراراست پانزده هزار تن از فارغان مکاتب استان بلخ در آزمون کانکور اشتراک نمایند.
نوت: اگر در این خرابه آباد؛ شایسته سالاری مدنظر می بود.امروز این حادثه تکان دهنده بوجود نمی آمد. ریاست معارف بلخ مسوول این رویداد المناک است. باید شدیدن مجازات شود.

Virus-free. www.avast.com

No comments: