آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Tuesday, November 21, 2017

نگرانی‌ها بخاطر حضور کمرنگ ژونالیستان زن در رسانه‌ها

 کد مطلب :62069
یافته‌های مرکز پشتیبانی از زنان ژورنالیست افغانستان نشان ‌می‌دهد که زنان خبرنگار تنها در هشت ولایت حضور فعال دارند اما در دیگر ولایت‌ها کار رسانه‌یی کم‌رنگ دارند
 
 
یافته‌های مرکز پشتیبانی از زنان ژورنالیست افغانستان نشان می‌دهد که در حال حاضر بیش از یک هزار زن در رسانه‌ها مصروف کار اند که نزدیک به پنجصد تن آنان خبرنگاری می‌کنند.
این بررسی از ماه ثور امسال در
۲۳ ولایت کشور و ۷۴ رسانه آغاز شده بود و حالا نتایج‌اش را پخش کرده اند.
این نهاد همچنان در یافته است که زنان خبرنگار در هشت ولایت کشور حضور پررنگ دارند، اما در ولایت‌های دیگر حضور شان یا کمرنگ است و یا هم هیچ فعالیت رسانه‌یی ندارند.
با این حال، فریده نیکزاد، مسوول مرکز پشتیبانی از زنان ژورنالیست افغانستان در نشست خبری امروز گفت که افزایش جنگ و خشونت‌ها باعث کم شدن فعالیت‌های خبرنگاران زن شده است.
مسوولان این نهاد همچنان افزود که خبرنگار در خیابان‌ها، هنگام تهیه گزارش و مصاحبه و حتا در محل کار با خشونت‌های کلامی و آزار و اذیت تنی رو برو اند.
از سوی هم رضا معینی، مسوول دفتر افغانستان گزارشگران بدون مرز برای پایین آوردن آمار خشونت‌ها، خواست تا منع آزار جنسی در قانون منع خشونت برضد زنان، به گونه روشن گنجانیده شود.
همزمان سیما ثمر، رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر در این نشست خواهان پایان فرهنگ معافیت در کشور شد و تاکید کرد که باید عاملان خشونت درکشور مجازات شوند.
یافته‌های مرکز پشتیبانی از زنان ژورنالیست افغانستان همچنان نشان می‌دهد که نبود خبرنگاران زن در برخی ولایت‌ها سبب شده است که هم میزان پرونده‌های خشونت با زنان بلند برود و هم این موردها از چشم مردم پنهان بماند.





Virus-free. www.avast.com

No comments: