آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Tuesday, August 22, 2017

مظاهره زنان زندانی آستان تخاربا لت و کوب پولیس مواجه شد

زندانیان زن در آستان تخارروز گذشته در پیوند به اجرای فرمان‌ تخفیف و عفوِ مجازات زندانیان چند ماه پیش رییس جمهور دست به اعتراض زدند؛ اما از سوی پولیس لت‌وکوب شدند.
 
آنان می‌گویند که سربازان پولیس به دستور مدیر عمومی زندان، آنان را با شلاق و چوب، لت‌وکوب کرده‌اند. حتا دست یک تن از زنان را شکسته اند.
این زندانیان خواهان اجرای فرمان رییس جمهور در بارۀ تخفیف و عفوِ مجازات زندانیان زن به مناسبت هشتم مارچ روز جهانی همبسته‌گی زنان جهان، هشتم ثور سال ‌روز پیروزی مجاهدین وعید رمضان‌اند که چند ماه پیش صادر شده‌ بودند، اما هنوز به مرحلۀ اجرا نرسیده‌اند.
محمودالحسن شهیدزاده اکرامی، مدیر عمومی زندان‌های ولایت تخار اما می‌گوید که زندانیان معترض لحاف‌ها را در محوطۀ زندان آتش زده بودند و اگر پولیس به زودی اقدام نمی‌کرد، آتش به خانه‌های دوروبرِ زندان می‌رسید.
پولیس، تنها یکی‌دو تن این زنان را هنگام ورود به محوطۀ زندان، آن هم زمانی که با پولیس دست به یخن شدند، لت‌وکوب کرده‌ است.
مدیر عمومی زندان‌های ولایت تخار می‌گوید که قرار است بر بنیاد فرمان‌های رییس جمهور، در بارۀ تخفیف و عفوِ مجازات زندانیان، بیش از ۶۰ زندانی از زندان این آستان آزاد شوند، اما هنوز این حکم از سوی ادارۀ امور به تخارنرسیده است.
رادیو سلام وطندار
 



Avast logo
This email has been checked for viruses by Avast antivirus software.
www.avast.com

No comments: