آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Sunday, April 23, 2017

دو دوشیزه دوچرخه سوار افغانستان در فرانسه، اقامت دایمی کسب کردند

کد مطلب :58055
دو عضو تیم ملی  دوچرخه سواری بانوان افغانستان از سوی یک باشگاه خصوصی بایسکل رانی فرانسوی به هدف زندگی و اقامت دایمی به فرانسه دعوت شدند.


زهرا علی‌زاده و معصومه علی‌زاده دو خواهری اند که از دوسال به این‌سو عضویت تیم ملی دوچرخه سواری را کسب کردند و اخیرا به کمک یک باشگاه خصوصی دوچرخه سواری به نام « البی» همراه با خانواده شان مدرک اقامت زندگی دایمی در این کشور را دریافت کردند و دو روز پیش کابل را به مقصد پاریس ترک نمودند.
زهرا و معصومه علی‌زاده به رسانه‌ها گفته اند که محدودیت‌ها و عدم موجودیت امکانات در بخش ورزش زنان سبب شده تا آنها کشور را ترک کنند و به فرانسه بروند.
این دوبانوی ورزشکار گفته‌اند که به حمایت شان از تیم ملی دوچرخه سواری بانوان افغانستان ادامه می‌دهند و در مسابقات بین المللی نیز به نمایندگی از افغانستان رکاب خواهند زد.
معصومه و زهرا،سال گذشته به نمایندگی از تیم دوچرخه سواری بانوان افغانستان در رقابت بایسکل رانی شهر «البی» فرانسه اشتراک کرده بودند که با کسب مقام‌های دوم و سوم  در این رقابت، جواز حضور در مسابقات جهانی دوچرخه سواری سال
۲۰۱۶ گراند فوندو آسترالیا را به دست آوردند.
تیم دوچرخه سواری بانوان افغانستان با مشکلات و محدودیت‌های فراوان رو به رو اند و این تیم سال گذشته به دلیل فعالیت‌هایش در محیط مردانه افغانستان از سوی برخی از نمایندگان پارلمان بریتانیا، نامزد جایزه نوبل صلح
۲۰۱۶ شدند.
 
 
 
 
 



Avast logo
This email has been checked for viruses by Avast antivirus software.
www.avast.com

No comments: