آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Wednesday, April 12, 2017

رهایی فرمانده داعش وعامل سنگسار رخشانه ازسوی امنیت ملی درغور

«حکومت قانون‌شکن»
عامل سنگسار رخشانه، سه روز پیش از سوی امنیت ملی رها شد. امروز شماری از فعالان مدنی و اعضای شورای ولایتی غور در یک اعتراض می‌گویند که آزادی مولوی سعدی‌یار، قانون شکنی آشکار در برابر چشمان آنان است.

 
به گفتۀ مسؤولان، مولوی سعدی‌یار، در سنگسار رخشانه، تیرباران 30 غیر نظامی، دادگاه صحرایی 5 سرباز امنیتی، حمله بر پاسگاه «شاتیغ»، حمله‌های ویران‌گرانه و دزدی موترهای دولتی دست داشته است.
معترضان ادارۀ محلی و نهادهای عدلی و قضایی را به بی‌پروایی در رهایی سعدی‌یار متهم می‌کنند و می‌گویند: «حکومت با این عملکرد با دست خود جرم و جنایت را گسترش می‌دهد.»
عبدالبصیر قادری، معاون شورای ولایتی غور می‌گوید، پیش از این نیز شمار زیادی از مردم خواستار دادگاهی‌شدن سعدی‌‌یار شده بودند، اما حکومت نه تنها هیچ کاری نکرد، بلکه بدون محاکمه او را از زندان آزاد ساخت.
ملاسعدی‌یار، شخصی که پیش از این بارها از سوی مسؤولان ادارۀ محلی و مقام‌های امنیتی به داعش نسبت داده شده بود، حدود دو ماه پیش به دلیل بیماری «آپاندیس» خود را به نیروهای پولیس تسلیم کرد، اما پس از درمان دوباره آزاد شد و اکنون به منطقه‌اش باز گشته است.
رخشانۀ 19 ساله در دادگاهی صحرایی به اتهام فرار از خانه با پسری که دوستش داشته، بیشتر از یک سال پیش سنگسار شد. «رادیو سلام وطندار»
 
 
 
 



Avast logo
This email has been checked for viruses by Avast antivirus software.
www.avast.com

No comments: