آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Wednesday, January 13, 2016

آزادی برای ترنم سیدی

 نظيفه پيكار
بر لب زدند مهر سكوتم زبان دل
أزادي را به تار نفس قصه ميكنم

با بلبل فتاده به چنگال زاغها
در پشت ميله هاي قفس قصه ميكنم
نظيفه پيكار ...
اينرا در قالب خود خانم ترنم شاعر مبارز وطنم قرار گرفته سرودم اينك در قالب خود كنارش ايستاده
براي اين شاعره و زن مبارز ديارم كه به جرم أزادي بيان به زندان افگنده شده برايش ميگويم خواهر
.......
در شعر صدق و راستي
بر امر بس باور نكن
تو شاعري فرياد زن
حق را رهان از بند ها
سرود أزادي سرا
قيد نفس باور نكن

زنجير ظلمت را شكن
پرواز كن بر اوجها
أزادي را در أسمان
بشكن به رزمت ميله ها
تو بر قفس باور نكن
بستند اگر ترا دهان
من ميشوم فرياد تو
بال ترا بستند اگر
من ميپرم بر ياد تو
من بال پرواز تو ام
تو شعر من أواز تو ام
با بانك ازادي ترا
من همصدا و سمتگير
اي بلبل اندر قفس
اى شاعر
اى زن
اى اسير......
......
 
 
 
 
 
 
 



Avast logo
This email has been checked for viruses by Avast antivirus software.
www.avast.com

No comments: