آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Friday, January 1, 2016

ماجرای زن پاکستانی که به داعش در سوریه پیوست

کد مطلب :30606
 گروه تروریستی داعش استخدام جنگجویان پاکستانی را افزایش داده است ودرحال گسترش نفوذ خود دراین کشور می‌باشد.

روزنامه دیلی پاکستان در این زمینه نوشت: «ابوبکر البغدادی» رهبر داعش با برخی رهبران گروه‌های تروریستی همچنین افراط‌گرایان در پاکستان در ارتباط است و از آنها برای جذب نیرو استفاده می‌کند.
طبق این گزارش زنی به نام «بشری» که افکار تکفیری داشت، بعد از پیوستن به داعش همراه 4 فرزند پسر خود برای جهاد راهی سوریه شده است.
بشری یک زن تحصیل کرده پاکستانی است که مدرک لیسانس خود را از دانشگاه پنجاب یکی از بهترین دانشگاه‌های این کشور دریافت کرده و به مدت 5 سال مدیر مدرسه دینی «نورالهدی الاسلامی» در لاهور بوده است.
گزارش‌ها نشان می‌دهد بشری از مدت‌ها قبل از طریق نامه با ابوبکر البغدادی در ارتباط بود و سرانجام در تاریخ 12 دسامبر سال جاری بدون اینکه چیزی به خانواده‌اش بگوید به سوریه گریخت.
«مولاناسعید» از مدیران مدارس دینی در پاکستان گفت: بشری اعلام کرده بود برای تدریس قرآن به منطقه قصور می‌رود اما نمی‌دانم چطور از سوریه سر درآورد.
این روزنامه پاکستانی در ادامه نوشته است: خانواده بشری بعد از پیگیری بسیار متوجه شدند وی از طریق کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان راهی ایران و ار آنجا به سوریه رفته است.
به گزارش روزنامه نیوز، تعداد دیگری از زنان و جوانان در پاکستان ناگهان ناپدید شده‌اند که یکی از آنها خواهر مجری معروف تلویزیون است و همگی به سوریه رفته‌اند.
این گزارش می‌افزاید: بشری در حال حاضر از طریق واتس‌آپ و سایر برنامه های اینترنتی درحال ترغیب جوانان پاکستانی برای پیوستن به داعش است.
طبق این گزارش بشری موفق شده جوانی به نام «ساجد» را که از تاجران موفق در پاکستان بود، جذب داعش کند و پس از مدتی وی از طریق ترکیه به سوریه رفت.
«آسیه» یک استاد مدرسه دینی نیز تحت تأثیر تبلیغات بشری قرار گرفت و قصد عزیمت به سوریه را داشت که برادرش از سفر وی جلوگیری کرد.
داعش با کمک برخی گروه‌های تروریستی مانند لشکر جهنگوی، طالبان و القاعده در حال گسترش نفوذ خود در پاکستان و جذب نیرو از این کشور هستند.
وزارت داخله پاکستان چندی پیش در گزارشی اعلام کرد بیشترین عملیات‌های تروریستی در این کشور مربوط به داعش است.
فعالیت داعش در پاکستان در حالی گسترش یافته که «قاضی‌خلیل‌الله» سخنگوی وزارت امورخارجه پاکستان اظهار داشت: داعش در این کشور حضور ندارد و هرگز به این گروه تروریستی مجال فعالیت در پاکستان را نخواهیم داد.
 
 
 
 
 



Avast logo
This email has been checked for viruses by Avast antivirus software.
www.avast.com

No comments: