آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Tuesday, June 9, 2015

دختران افغانستان افتخار آفرین درهرگوشۀ ازجهان

نمایشگاه نقاشی‌ سه خواهر نوجوان افغانستان که ساکن گرم‌ دره در استان البرز ایران‌اند، تا ۲۳ خردادماه درفرهنگسرای ملل تهران برپا خواهد بود.

 
 
 
نقاشی‌های آبستره و انتزاعی بلقیس – ۱۵ ساله، سکینه – ۱۴ ساله و نرگس محمدی ۱۴ ساله توجه مریم یگانه، دبیر هنر مدرسه محل تحصیل این دختران را جلب کرد و این معلم تصمیم گرفت که کارهای هنری این سه نوجوان را به جامعه هنری ایران معرفی کند.
یگانه به روزنامه شرق می‌گوید که دلیل اصلی تلاشش برای برگزاری این نمایشگاه به غیر از معرفی استعداد ویژه این خواهران این بوده که بلقیس، سکینه، نرگس و خانواده‌ شان با فروش این آثار نسبت به هنر امیدوارتر شوند و بتوانند در ادامه، هزینه‌های تحصیل و خرید وسایل نقاشی را تأمین کنند.
پیش از برپایی این نمایشگاه، بلقیس، سکینه و نرگس به معلم هنرشان گفته بودند که به دلیل مشکلات مالی باید ترک تحصیل کنند و قادر به پرداخت شهریه دبیرستان محل تحصیل‌شان نیستند.مریم یگانه می‌گویند: «استعداد این دخترها ستودنی است، اما وقتی امسال به من گفتند ممکن است از سال دیگر به‌دلیل شهریه زیاد مدارس نتوانند درس‌شان را ادامه دهند و شاید تحصیل را رها کنند، به این فکر افتادم کاری کنیم که تا حدودی مشکل‌شان را حل کند و آنها را نسبت ‌به راهی که می‌توانند در آن قدم بگذارند، یعنی هنر، مشتاق‌تر کند. برهمین‌اساس به‌دنبال برگزارکردن این نمایشگاه رفتم و خوشبختانه به نتیجه رسید.» رادیو زمانه
 
 
 
 
 



This email has been checked for viruses by Avast antivirus software.
www.avast.com

No comments: