آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Wednesday, April 22, 2015

نسیمه رزمیار, دختر پر افتخار


نسیمه رزمیارنخستین دوشیزه افغانستانی از حزب سوسیال دموکرات فنلند از شهر هلسنگی است که در نتیجه رقابت آزاد و دموکراتیک در انتخابات پارلمانی فنلند مورخ 19 اپریل 2015 به پارلمان فنلند راه یافت.  
 
 
نسيمه رزميار در سال 1984 در يک خانواده تحصيل کرده و سکولار در کابل متولد شد. در سال1989 به سن پنج سالگي افغانستان را با خانواده اش ترک کرد. پدرش داود رزميار سفير کبير افغانستان در اتحاد جماهير شوروی سابق مقرر شده بود و نسيمه با خانواده اش در شهر مسکو مقيم شدند.
گفتنی است که محترم داوود رزمیار همزمان سفیر غیر مقیم افغانستان در فنلند نیز بود. پس از سال 1992 و تغيير قدرت از جمهوری دموکراتيک افغانستان به جمهوری اسلامي افغانستان توسط گروههای اسلامي مجاهدين، نسيمه و خانواده اش در سال 1993 به فنلند مهاجرت کرد و از آن تاريخ تا بحال در فنلند زنده گي مي کند.
تحصيلات
نسيمه دارای مدرک ليسانس از موسسه عالي تحصيلي علوم انساني هوماک در امور جوانان است. چند سالي در سازمان های غير دولتي چون سازمان بين المللي مهاجرت (
IOM)، اتحاديه حمايت از زنان در برابر خشونت های اجتماعي (Monika-Naiset Liitto) و برخی ارگان های ديگر مانند سازمان حمايت از کودکان (Mannerheimin lastensuojeluliitto) و در وظايف مختلفه، کار نموده است. همچنين مدتي بعنوان سکرتر دفتر نماينده پارلمان فنلند آقای مکائيل يونگنير بوده و قبلا عضو شورای شهر هلسینکی و سکرتر پيام رساني گروه پارلماني حزب سوسيال دموکرات فنلند بود.
نسيمه از لحاظ شخصيتي، جوان شجاع، با همت، پرتلاش و قوی است. او آشنا به زبان های دری، پشتو، فنلندی، انگليسي، سویدنی و روسي است و در اين زبان ها روان صحبت مي کند. در صحبت ها و مصاحبه های خود با مردم و رسانه ها منطقي، آرام و مسلط است و اين يکي مهمترين استعدادهای و توانایي های او مي باشد.
 
 
 
 
 



This email has been checked for viruses by Avast antivirus software.
www.avast.com

No comments: