آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Thursday, March 26, 2015

فرخنده ام

فردیانا – ظریفه

مادرم اشکت مریز گرچه , پریشان میروم
راحـتم فرخنده ام , با عشق و ایمان میروم

دردی من درد زنست , ای وای ای وای زنم
من ز فقر جهل مردم , زار و گریان میروم


مرگ من ,مرگ سترگ دادخواهی زنست
چوب , سنگ وخشت  وآهن پاره دامان میروم

تـن شکسته , دل پریشان , آیتی قرآن به لب
آتش نفرت به سینه , من گریزان میروم

تخته سنگی برسرم , گلگون رخ پرخون من
زخـم , زخمی , دور از بیداد گرگان میروم

حق بود غالب چو بر باطل مکن عیبم عزیز
مشت بر سر , پای برتن , من به قرآن میروم

گریه دارد درد هم زین شاهدان فلم گیر
سوخته روح و تنم ,با سوز و بریان میروم

سیل وحشی  خبیثان ,گند دریای کثیف
من چو اشک ‌ آسمانی , ابر و بـاران میروم

بود تابوتم بدست مادر هم جنس من
قطره بودم بین کنون فرخنده طغیان میروم
 
 



This email has been checked for viruses by Avast antivirus software.
www.avast.com

No comments: