آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Sunday, March 22, 2015

پیام شورای افغانان مقیم دنمارک در رابطه به کشتن وبه آتش کشیدن جسد دختر جوانی در کابل

 عصر دیروز نزدهم مارچ خبروحشت بار و تکاندهندهء قتل و به آتش کشیدن جسد دختر بیماری ، به اتهام سوزاندن برگهای قران مجید از مطبوعات کشور  پخش شد . در خبر آمده بود که گروهی افراد به جان آن دختر افتادند و پس ازآنکه  زیر لت و کوب وی را کشتند در حضور داشت افراد امنیتی جسد ش را به آتش کشیدند .
عجیب است . برای چنین حرکتی چه نامی میتوان گذاشت جز وحشت و بربریت . از وضع چنین برداشت میشود که در کشور نه قانون است ، نه نظم وجود دارد و نه مرجع بازخواستگر ؛ هر که هرچه میلش بود میتواند بدون هراس انجام دهد . پس از آنکه حادثه زبانزد عام شد و بطور وسیع انتشار یافت ، رئیس جمهور و رئیس شورای اجرائیه بدون اینکه بر چگونگی و ماهیت این عمل وحشیانه و ضد انسانی تماسی بگیرند و آنرا به حیث یک عمل ناشایست نکوهش کنند ، از بررسی موضوع خبر داده اند . دیگر مقامات بلند پایهء حکومت وحدت ملی هم حرفی در زمینه نگفته اند که چگونه چند ولگرد بی سروپا عنان تطبیق قانون بر دست گرفته  به مجازات کسی میپردازد .
شورای افغانان مقیم دنمارک در حالیکه این عمل را به مثابهء یک حرکت وحشیانه و غیر انسانی به شدت محکوم میکند ، از مقامات مسوول میخواهد تا هویت این جانیان را تثبیت کرده و چنان سزایی به آنان بدهد تا سایر جنایت پیشگان در آینده جرئت چنین برخورد را نداشته باشند .
عبد الفتاح سکندری
رئیس شورای افغانان مقیم دنمارک
 
 
 
 
 



This email has been checked for viruses by Avast antivirus software.
www.avast.com

No comments: