آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Friday, January 2, 2015

مهدیه گلرو: هیچ چیزی جز آزادی نمی‌خواهم

مهدیه گلرو، دانشجوی محروم از تحصیل و فعال حقوق زنان که هم‌اکنون در زندان اوین به‌سر می‌برد، از تحویل گرفتن وسایل خانواده‌اش خودداری کرد و گفت خواهان آزادی از زندان است.
وب‌سایت دانشجونیوز به‌نقل از یک منبع آگاه که نامش منتشر نشده، نوشته است این عضو کانون شهروندی زنان، در بند دو – الف سپاه پاسداران در زندان اوین نگهداری می‌شد و پس از آن‌که در آذرماه سال جاری به بند دو نفره منتقل شد به خانواده وی اجازه تحویل وسایل مورد نیاز او را داده‌اند اما وی این وسایل را نپذیرفته است.
این منبع آگاه افزوده مهدیه گلرو تنها خواهان آزادی‌اش شده و گفته است که «هیچ چیزی جز آزادی» نمی‌خواهد.
مهدیه گلرو، دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه علامه طباطبایی، آبان‌ماه سال جاری در اعتراض به اسیدپاشی‌هایی که در اصفهان رخ داد به‌همراه گروه کثیری از مردم و فعالان زن در مقابل ساختمان مجلس در تهران دست به تجمع زد. وی دو روز پس از این گردهمایی اعتراضی هنگام خروج از منزل بازداشت شد.
مأموران امنیتی افزون بر دستگیری وی، منزل او را نیز تفتیش کردند و وسایل شخصی‌اش ازجمله لپ‌تاپ و موبایل وی را ضبط کردند و با خود بردند.
گلرو بیش از ۶۵ روز است که در بازداشت نیروهای امنیتی به سر می‌برد و چند روز پیش قرار بازداشت‌اش به مدت یک ماه تمدید شد.
هنوز دلیل اصلی بازداشت مهدیه گلرو اعلام نشده است اما عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران گفته است که جرم وی امنیتی است.
مهدیه گلرو پیش از این نیز در جریان رویدادهای پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران، در تاریخ ۱۱ آذرماه ۱۳۸۸ بازداشت شد و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و تجمع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی از سوی دادگاه انقلاب به دو سال و چهار ماه حبس محکوم شد که پس از گذراندن ۳۰ ماه زندان، اردیبهشت‌ماه سال ۹۱ آزاد شد.
Radio zamana
 



This email has been checked for viruses by Avast antivirus software.
www.avast.com

No comments: