آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Wednesday, November 26, 2014

کسانی که بر من تجاوز کرده اند اعدام شوند؛ درغير آن خودکشی میکنم

یک دختر محصل در ولایت فراه که از سوی چند نفر اختطاف و مورد تجاوزجنسی قرار گرفته است، می گوید اگر دولت تجاوز کنندگان را اعدام نکند، خودکشى مى کند

 


 
 اين دختر ٢٠ ساله، نازنين نام دارد و محصل سال دوم بخش ادبیات دری دارالمعلمین عالی فراه می باشد.
او همراه با برادر ١٨ ساله اش، پنجشنبه گذشته در مرکز فراه ربوده شده و مورد تجاوزجنسى قرار گرفته است.
به نقل از پژواک، نازنین، درحاليکه سخت مى گريست، گفت: "آنها زندگی ام را خراب کردند، مرا بد بخت کردند... دولت باید انتقام مرا بگیرد و این افراد نجس را اعدام کنند و گرنه من خودکشی می کنم."
او نمى خواست که بيشتر از اين صحبت کند؛ اما برادر يادشده اش (حفيظ الله) که محصل سال سیزدهم انستیتيوت زراعت ولایت فراه می باشد، گفت که او و خواهرش توسط موترسایکل از دارالمعلمین به سوی خانه شان می رفتند که از سوى سه نفر مسلح، از منطقه "سلطان امیر" مرکز فراه ربوده شدند.
 حفيظ الله افزود: "ساعت ١٢:٣٠ روز بود، من و خواهرم به سوی قریه (کاریزک) به خانه مان می رفتیم که در منطقه سلطان امیر، یک موتر کرولا که سه نفر در آن بود جلو ما را گرفتند."
وی افزود: "آنها اول مرا با چاقو زخمی کردند و بعداً دست و پا و چشم های من و خواهرم را بستند،  ما را به سوی نامعلوم مى بردند، باز مرا در مسیر راه رها کردند، ولی خواهرم را با خود بردند."
عبدالرزاق ٤٥ ساله، پدر نازنین گفت که ربايندگان، دخترش را دو روز و یک شب با خود نگهداشته و سپس رهایش کرده اند.
وی افزود: "این انسان هاى پست و حیوان صفت در این مدت، چند نفری بالای دخترم تجاوزجنسی کرده اند."
به گفته او، دو تن از ربایندگان توسط پسرش حفیظ الله شناسایی شده اند که از اهالی قریۀ شان می باشند؛ اما شخص سوم تاهنوز شناخته نشده است.
وى افزود که يک تن از ربايندگان شناسايى شده روز شنبه گذشته حين فرار، داخل موتر نوع ٣٠٣ در شهر فراه، از سوى پوليس بازداشت شده است.
وی از دولت خواست که هرچه زودتر، دو تن دیگر از عاملین این رویداد را نيز دستگیر و به پنجۀ قانون بسپارند.
عبدالرزاق افزود: "دخترم نامزد دارد و قرار بود که چند وقت بعد، با هم عروسی بکنند؛ ولی این وحشیان آبرو و عزتش را نابود کردند؛ حالا از دولت می خواهم که این سگان (متجاوزین) را اعدام کند."
وی گفت که بعد از این رویداد، دخترش غذا نمی خورد و چندین بار قصد خودکشی نموده؛ اما او مانع شده است.
لیلما صدیقی ريیس امور زنان فراه نيز گفت که رياست صحت عامه فراه، بعد از معايناتى که انجام داده ، تاييد کرده است که بالای نازنین تجاوزجنسی صورت گرفته است.
او تجاوز بر اين دختر را عمل وحشيانه خواند و گفت که انجام چنین اعمال ناروا آنهم بالای قشر محصل، باعث دلسردی خانواده ها از فرستادن فرزندان شان به مراکز تحصیلی می گردد.
وی افزود: "از ارگانهای امنیتی می خواهم که هرچه زودتر، دوتن دیگر از عاملین این عمل را که لادرک هستند نیز دستگیر کنند و از څارنوالی می خواهم که همگی را مطابق به قانون به اشد مجازات برسانند."
نجيب الله مدير مبارزه با جرايم جنايى قوماندانى امنيه فراه، گفت تحقيقات ابتدايى نشان مى دهد که چندى پيش برادر ديگر نازنين، با خواهر متهم يادشده که از سوى پوليس بازداشت شده، رابطه داشت و سرانجام به اساس فيصله مردم محل و توافق فاميل هاى دو طرف، ازدواج نمودند.
به گفته وى، در اين زمان، متهم يادشده و برادر او در ايران بودند و حين برگشت، به "هدف انتقام گيرى" دست به اختطاف نازنين زده اند.
اما به گفته نجيب الله، يافته هاى ابتدايى پوليس نشان مى دهد که نازين، از سوى اين دو برادر اختطاف شده و تنها يک تن آنها که در حال حاضر در بازداشت پوليس به سر مى برد، بر نازنين تجاوزجنسى نموده است.
رياست امور زنان فراه، بدون ارايه جزئيات گفته است که  در سال جارى،  ١٣٤ مورد خشونت علیه زنان از مناطق مختلف اين ولايت در این اداره ثبت گردیده است.  
رويداد اختطاف و تجاوزجنسى بر اين دختر در فراه، در حالى است که يک تعداد افراد مسلح، شب ٣١ اسد سال روان، در مسير سرک عمومی ولسوالی پغمان کابل نيز تعدادی از مردان و زنان را که از پغمان به سوی شهر کابل در حرکت بودند، از وسايط پياده کرده و برعلاوۀ سرقت زيورات آنها، بر چهار زن تجاوزجنسى نيز نمودند.
پوليس هفت تن را در ارتباط به اين عمل بازداشت نمود و محکمه ابتدائيه اين هفت تن را به اعدام محکوم نمود؛ اما محاکم استيناف و تميز حکم اعدام پنج تن آنان را تاييد کرد و دو تن ديگر آنان را به ٢٠ سال حبس محکوم نمود.
حکم اعدام بر اين پنج تن، به تاريخ ١٦ ميزان در زندان پلچرخى کابل عملى گرديد.
خبرگزاری ایریکا
 
 
 
 
 



This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is active.

No comments: