آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Thursday, October 16, 2014

دخترافغان در لست پُر نفوذ ترین نوجوانان جهان

سلما کاکړ یک دختر هفده ساله از تیم ملی بایسکل رانی دختران افغان توانست در لست پر نفوذ ترین نوجوانان دنیا شامل شود.
 
سلما کاکر که در چندین مسابقه بایسکل رانی در داخل و خارج از کشور شرکت کرده از سوی مجله سالانه تایم در لست پُرنفوذ ترین نوجوانان جهان شامل شده است.
امسال در این لست 25 نفری، نام سلما کاکر بایسکل ران در جمع نام دختران بارک اوباما رییس جمهور ایالات متحده امریکا و ملاله یوسفزی برنده جایزه صلح نوبل امسال دیده می شود.
مسوولین مجله تایم می گویند، این نوجوانان بنابر موفقیت ها و اهمیت فرهنگی شان توانسته اند در این فهرست شامل شوند.
صادق صدیق موسس و ترینر تیم ملی بایسکل رانی دختران افغانستان در صحبت با رادیو آزادی گفت:
" مسابقات داخلی سلما کاکر هفده-هژده مسابقه بوده ولی بزرگ ترین دستاورد های وی، مسابقات بایسکل رانی در شهر لاهور پاکستان بود که دو سال پیش راه اندازی شده بود و در آن سلما کاکر دو مدال و مقام سوم را کسب کرده بود و دستاورد دیگر او سال قبل توانست که در یکی از مسابقات بایسکل رانی دختران در هندوستان اشتراک کند."
به گفته صادق صدیقی، سلما کاکر در حال حاضر برای تحصیل در هندوستان رفته است.
وی همچنان افزود، با وجود تمام مشکلات، اعضای تیم بایسکل رانی دختران با اجرای تمرینات جدی به بازی های المپیک 2020 میلادی آماده گی می گیرند.
سلما کاکر از افغانستان، ملاله یوسفزی نوجوان پاکستانی که جایزه صلح نوبل امسال را از آن خود کرد و هر دو دختر رییس جمهور بارک اوباما، مالیا 16 ساله و ساشا 13 ساله نیز در لست پُر نفوذ ترین نوجوانان جهان شامل شده اند.
سلما کاکر عضو تیم ملی بایسکل سواران زنان افغانستان در حالی توانست که در لست پُر نفوذ ترین نوجوانان جهان شامل شود که دختران این تیم چندی قبل در صحبت با رادیو آزادی گفتند که در زمان اجرای تمرینات با آزار و آذیت مردم روبرو می شوند.
 
 
 
 
 



This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is active.

No comments: