آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Friday, July 18, 2014

:الین استریچ بازیگر برجسته تئاتر برادوی و سینمای هالیوود درگذشت

الین استریچ بازیگر برجسته تئاتر برادوی و سینمای هالیوود در ۸۹ ساله گی در خانه اش درمیشیگان درگذشت.او که برنده جوایز امی و تونی بود با بازی در مجموعه تلویزیونی Two's Company محصول سال های دهه ۱۹۷۰ شهرت دوچندانی یافته بود.
او که در سال های اخیر در چند قسمت از سریال کمدی "۳۰راک" بازی کرده بود، در سال ۲۰۱۳ در نیوریورک کنسرت خداحافظی برگزار کرد.
خانم استریچ پس از هفت دهه حضور پررنگ در برادوی، تلویزیون و سینما از دنیای بازیگری و خوانندگی کناره گرفت. او مبتلا به دیابت بود و مدتی پیش استخوان لگنش شکسته بود.
او در سال ۲۰۱۳ گفته بود:‌ "من می خواهم کمی آسان بگیرم. هر بار از خانه بیرون می آیم، روی باسنم به زمین می افتم."
این بازیگر و خواننده به زبان تند و طنزآلود و نیز میل شدید به سیگار و الکل شهرت داشت.
الین استریچ حرفه خود را در سالهای دهه ۱۹۴۰ با بازی در تئاتر شروع کرد، و در طول سالهای فعالیتش نامزد پنج جایزه تئاتر تونی شد.
او همچنین در تعدادی از فیلم های سینمایی نیز بازی کرد،‌ از جمله فیلم های "سپتامبر" و "دزدان خرده پا" ساخته وودی آلن.
در جشنواره فیلم زنان در لندن که که در آوریل امسال برگزار شد، مستندی با عنوان "الین استریچ: از من فیلم بگیر" به نمایش درآمد که در آن چیمی کاراساوا از آمریکا پرتره ای مستند از این بازیگر به تصویر کشیده است.
در کنسرت خداحافظی اش در آوریل ۲۰۱۳ خانم استریچ اذعان کرد که دل کندن از "بودن در کانون توجه" سخت است.
او خطاب به حضار سالن کافه کارلایل، رو به کسانی چون تام هنکس، لیزا مینلی و تونی بنت گفت:‌ "برای من سخت است که به شما پشت کنم، دست کم برای مدتی کوتاه. ولی مجبورم. باید کمی آسان بگیرم. برایم آرزوی خوب کنید و من هم برای شما همین آرزو را می کنم." بیبیسی
 
 
 
 
 



This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is active.

No comments: