آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Saturday, June 28, 2014

بیوگرافی کیت بلانشت

کیت بلانشت ، یکی از هنرپیشه های محبوب و بسیار موفق است که الهام بخش بسیاری از هنرمندان و علاقمندانش است ،او امسال برنده بهترین بازیگر زن اسکار شد ، اگر درباره او کنجکاو هستید این مطلب را حتما بخوانید ..
کیت بلانشت در 14 می سال 1969 در کشور استرالیا از یک پدر آمریکایی و یک مادر استرالیایی زاده شد.
 
 
 
او یک برادر بزرگتر و یک خواهر کوچکتر از خود دارد. زمانی که 10 سالش بود پدر 40 ساله اش در اثر یک حمله قلبی ناگهانی از دنیا رفت.مادر او دوباره ازدواج نکرد و مادر بزرگش برای کمک به مادر او به خانه آنها نقل مکان نمود .
کیت در سال 1992 از انستیتوی ملی هنرهای دراماتیک استرالیا فارغ التحصیل شد و در کمتر از یک سال بعد از نظر محبوبیت و اهمیت مورد تحسین قرار گرفت. بعد از فارغ التحصیلی از NIDA ، به شرکت تئاتر سیدنی کاریل چرچیل " top girls" پیوست و سپس در نمایش فلیس بائر، عروس ،بازی کرد و در نمایش تیم دایل یعنی رقاص کافکا ،جایزه چهره های جدید سال 1993 را از تئاتر سیدنی بخاطر اجرای خوبش از آن خود کرد. از آنجا، بلانشت نقش کارول را در نمایش دیوید مامنت یعنی " اولنا" برعهده گرفت ، همچنین برنده جایزه بهترین بازیگر مکمل زن شد و دومین جایزه اش را در همان سال گرفت. او سپس در یک درام تلویزیونی از شبکه ABC به نام هارتلند (1994) به ایفای نقش پرداخت و دوباره تحسین منتقدان را برانگیخت.
در سال 1995، بخاطر نقش اوفلیا در تئاتر خیابانی نمایش " هملت" نامزد بهترین هنرپیشه زن شد. دیگر اعتبارات تئاتری او بازی در نقش " هلن " برای کمپانی تئاتر سیدنی " Sweet Phoebe" ، میراندا در " The Tempest" و رز در " The blind Giant is Dancing" می باشد. در نقش های تلویزیونی دیگر ، بلانشت در شبکه ABC در نقش بیانکا فیلم شهر مرزی (1995)، نقش جنی موریس در G.Pسال (1989) و سریال تلویزیونی محبوب شبکه ABC نجات پلیس (1994) به ایفای نقش پرداخت. اولین فیلم بلند وی جاده بهشت (1997) نام داشت.
او همچنین در سال 1997 با آندرو آپتون نویسنده ازدواج کرد. یک سال قبل از آن با او در مجموعه تلویزیونی آشنا شده بود ، در ابتدا آن دو همدیگر را دوست نداشتند. اندرو فکر می کرد که او منزوی است و کیت هم فکر می کرد اندرو مرد مغروری است اما در نهایت آنها در یک جشن و هنگام بازی پوکر با هم دوست شدند. سه هفته بعد اندرو به او پیشنهاد ازدواج داد و آن دو به سرعت با هم ازدواج کردند، درست قبل از اینکه کیت برای بازی در فیلم راهی انگلستان شود: یعنی نقش اصلی فیلم الیزابت (1998) که بخاطر نقش آفرینی موفقش برنده چندین جایزه شد ، که شامل جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر زن بود.
کیت همچنین نامزد دریافت جایزه اسکار برای آن نقش شد اما آن جایزه را به Gwyneth Paltrow واگذار نمود. سال 2001 سال پرکاری برای او بود ، با هنر نمایی در (Bandits (2001) ، The shipping news(2001، شارلوت گری (2001) و بازی در نقش Elf Queen Galadriel در سه گانه ارباب حلقه ها.
در سال 2004 در نقش کاترین هپبورن در فیلم مارتین اسکورسیزی " هوانورد" بازی کرد که برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مکمل زن شد. 2 سال بعد او نامزد جایزه اسکار برای بهترین بازیگر مکمل زن برای فیلم " یادداشتهایی درباره یک رسوایی(2006)" شد. در سال 2007، او دوباره نقش الیزابت را در فیلم " عصر طلایی " بازی کرد . که باعث شد کاندیدای بهترین بازیگر زن شود. بعلاوه در همان سال برای نقش باب دیلان در فیلم " من آنجا نیستم " (2007) نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد ..جالب است که بدانید در سال 2007 مجله فوربس درآمد سالانه وی را 13 میلیون دلار تخمین زد!او  اولین فرزندش دنشیل را در سال 2001 به دنیا آورد. در سال 2004 دومین فرزندش یعنی رومن را بدنیا آورددر سال 2008 سومین پسرش یعنی ایگناتیوس را بدنیا آورد. او و همسرش بعنوان کارگردانان هنری کمپانی تئاتر سیدنی در حال حاضر زمان بیشتری را با سه فرزندان خود در استرالیا می گذرانند. آی بانو
 
 
 
 
 



This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is active.

No comments: