آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Friday, June 27, 2014

:حملات اخیر پاکستان به طالبان، صحنه سازی است

جنرال نظیفه ذکی
افغانستان کشوری است که به جز مشکلات درون سازمانی همیشه مشکلاتی با کشور همسایه ی خود پاکستان داشته است. در جریان یک هفته حملات ارتش پاکستان در مناطق جنگجویان طالب در وزیرستان شمالی حدود 400 هزار غیرنظامی پاکستانی به افغانستان پناه آوردند. حملات پاکستان به وزیرستان جنوبی، شمالی و خیبر به نام مبارزه با دهشت افگنی باعث مسافرت های گروهی ساکنین آن سوی مرز به افغانستان شده است. سوال این جا است که پیامد این مسافرت در چنین زمانی چه است؟

جنرال نظیفه ذکی عضو مجلس نمایندگان در برنامه «یک» گفت: چندین سال است که از سوی پاکستان به سرحدات خوست، پکتیا، کنر، جلال آباد حملات راکتی و تروریستی صورت می گیرد. بارها مردم افغانستان اعتراض کرده اند ولی تا کنون هیچ کاری برای جلوگیری از این حملات انجام نشده است.

به باور وی این حملات نقض قانون روابط دو کشور، نقض قوانین بین المللی است. مقصر اصلی دولت پاکستان است زیرا تا کنون نتوانسته تروریست ها را مهار بسازد. با وجود سرحدات مشترک طولانی بین دو کشور و این که سرحدات افغانستان باز است، نیروی کافی برای حفاظت از آن وجود ندارد.

ذکی افزود: نمایندگان پارلمان بارها به حملات پاکستانی ها و ورود تروریست ها به سرحدات افغانستان اعتراض کرده، ده ها جلسه ی فوق العاده در این موضوع گرفته شد، مسوولین امنیتی دعوت و گزارش های متعدد ارایه شد، نمایندگان مجلس حتی پیشنهاد کردند که به شورای امنیت ملل متحد مراجعه شود، در این رابطه با رییس شورای امنیت افغانستان و با رییس جمهور کشور جلسات مشخصی داشتیم، اما با تمام این موارد حملات پاکستان به سرحدات کشور ما افزایش یافت و تعداد زیادی بی جا، کشته، متضرر شدند.

نظیفه ذکی اظهار داشت: دولت، کابینه، شورای وزیران، وزرای بخش امنیتی همگی به نمایندگان مجلس در این موضوع گزارش داده اند و بعضی از نبود سلاح و امکانات شکایت کرده و بعضی از وجود مشکلات دیگر سخن می گویند. من نمی دانم چه کاسه ای در زیر نیم کاسه وجود دارد که این مشکل تا کنون حل نشده است.

عضو مجلس نمایندگان تصریح کرد: مقامات پاکستانی همواره اعلام می کنند که تروریست ها از خاک افغانستان وارد سرزمین آن ها می شوند در حالی که برای همه ی جهانیان معلوم است که مرکز تروریست ها در پاکستان است. به طور مثال بن لادن در نزدیکی شهر اسلام آباد پاکستان زندگی می کرد و در همان جا نیز کشته شد. پاکستان با داشتن 700 هزار اردو و استخبارات قوی هیچ وقت نخواسته است تا تروریست ها را از بین ببرد در حالی که هم مردم پاکستان قربانی تروریست ها هستند و هم تروریست ها به خاک افغانستان آمده و باعث ناآرامی این سرزمین می شوند. در حال حاضر ناآرامی های کنر تمام کشور ما را زیر شعاع خود قرار داده است.
با تجربه ای که از سیاست های پاکستان در این سال ها داشتیم مقامات این کشور نمی خواهند تا تروریست ها را از بین ببرند. مقامات پاکستان از تروریست ها همواره استفاده ابزاری و سیاسی کرده اند. امکان دارد آن ها از افغانستان به عنوان سکوی پرتاب استفاده کنند به این معنی که در ناامنی افغانستان منافع خود را می یابند.

به گفته ی وی، هدف پاکستان از حملات گسترده به مواضع طالبان در مناطق مختلف این کشور یک صحنه سازی برای کشورهای دنیا است زیرا آن ها طالبان پاکستان را دستگیر و از بین نمی برند بلکه زمینه ی حضور آنان را در افغانستان فراهم می سازند. آن ها با این حملات، لانه های تروریستی را در داخل افغانستان ایجاد و مستحکم می سازند.

ذکی در پایان گفت: متاسفانه نیروی امنیتی و اردوی ما طوری تجهیز نشدند تا بتوانند از سرحدات کشور دفاع کنند. تا زمانی که قوای امنیتی در سرحدات مستقر نباشند نمی توانیم از کشور و مردم خود دفاع کنیم. اگر ما

سرحدات بسته می داشتیم تروریست ها با لباس افغانی وارد کنر نمی شدند و مردم را نمی کشتند.
شبکه اطلاع رسانی
 
 
 
 



This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is active.

No comments: