آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Monday, May 5, 2014

:یک مقام پیشین امریکا: زنان افغان تاریخ سازشدند

میلان ویرویر، سفیر حسن نیت و نماینده ویژه سابق وزارت خارجه امریکا در امور زنان در جهان، از تعهد نامزدان پیشتاز انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان در مورد تامین حقوق زنان ابراز خوشبینی کرده می‌گوید آینده افغانستان وابسته به آینده زنان است.
 
 

خانم ویرویر در رابطه به اشتراک وسیع زنان افغان در روند انتخابات به تلویزیون آشنای صدای امریکا گفته که به شجاعت زنان افغان باور دارد اما از طرفی حیرت زده شده بود. وی گفته است:«از یک جهت من حیرت‌زده بودم، زیرا می‌دانستم که تا کدام حد به شجاعت و از خود گذری ضرورت بود تا مردم افغانستان رای دهند. آنها حتما به این می‌اندیشیدند که با رفتن به پای صندوق‌های رای، جان خود را به خطر مواجه می‌سازند، اما این تصمیم بزرگ را اتخاذ کردند تا پیام جدی را در مورد آینده کشورشان و در مورد تعهدشان در قسمت رد خشونت و انتخاب یک مسیر درست برای پیشرفت، به جهانیان برسانند.»
میلان ویرویر گفت که او خواستار یک آینده بهتر برای افغانستان است و در این راه تلاش خواهد کرد.
خانم ویرویر در مورد آینده زنان افغان پس از خروج نیروهای امریکایی و ناتو در آخر سال جاری از افغانستان اظهار نگرانی کرده می‌گوید امیدوار است موافقت‌نامه امنیتی هر چه زودتر به امضا برسد.
او گفت: «ما در مورد روند انتقال بسیار نگران بوده‌ایم. من نگرانی اکثریت زنان افغان را می‌شنوم. این نگرانی‌ها مرتبط به تغیراتی است که پس از خروج نیروهای امریکا و ناتو از افغانستان صورت خواهد گرفت. ما همچنان این نگرانی را داریم که آیا موافقت‌نامه امنیتی بین افغانستان و ایالات متحده امریکا صورت خواهد گرفت یا نه. می‌دانیم که لویه جرگه افغانستان طرفدار امضای این موافقت‌نامه بود تا همکاری‌های امنیتی امریکا و ناتو ادامه یابد.»
خانم ویرویر افزود که امید جدی در مورد تعهد دو نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری است که گفته‌اند موافقت‌نامه امنیتی را امضا می‌کنند.
 
 
 
 
 
 



This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is active.

No comments: