آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Saturday, October 5, 2013

:همسرسابق سارکوزی به قذافی هشدارداد تا به اونزدیک نشود

سیسیلیا اتیاس" در کتاب خاطراتش
"سیسیلیا اتیاس" همسرسابق نیکولا سارکوزی رئیس جمهور پیشین فرانسه در کتاب خاطرات خود با عنوان "میل به گفتن حقیقت" نوشته است که در جریان یکی از سفرهایش به لیبی از معمر قذافی رهبر سابق این کشور خواسته است به او نزدیک نشود.


 

به گزارش العربیه سیلیسیا در کتاب خاطراتش که روز پنج شنبه منتشر شد آورده است که در سال 2007 برای آزادی 6 پرستار بلغاری و یک پزشک فلسطینی در لیبی که به اتهام تزریق ویروس "اچ آی وی" ( ایدز) به کودکان لیبیایی بازداشت شده و منتظر اعدام بودند، به طرابلس سفر کرده بود .

وی در آن سفر دیپلماتیک به همراه "کلود گئان" دبیر کل سابق کاخ الیزه به طرابلس سفر کرده اما معمر قذافی را به تنهایی در محل اقامتش در طرابلس ملاقات کرده بود.

همسر سابق سارکوزی می گوید :" راننده که من را به محل سکونت قذافی فرستاد ، انگلیسی نمی دانست ، همچنین زمانی که می خواستم از تلفن همراه خود استفاده کنم ، فهمیدم که نیروهای امنیتی لیبی تلفن همراهم را با پارازیت از کار انداخته اند."

وی در این زمینه افزود :" موقعی که قذافی را دیدم پیش از آنکه او شروع به صحبت کردن کند ، نسبت به شیوه برخورد نیروهای امنیتی لیبی ، به سرزنش کردن وی پرداختم."

وی از قذافی خواسته است که به او نزدیک نشود و خظاب به رهبر سابق لیبی گفته است : " اگر اتفاقی برای من بیفتد باید به جامعه بین المللی پاسخگو باشید."

بر اساس کتاب خاطرات همسر سابق سارکوزی ، قذافی سپس تلاش کرده که خانم سیسیلیا را آرام کند واینکه قصد داشته سارکوزی را به طرابلس دعوت کند. اتیاس نیز پاسخ داده بود، سارکوزی تا زمانی که پرستاران بلغاری آزاد نشوند به طرابلس سفر نخواهد کرد.

سپس قذافی نیز با عصبانیت پاسخ داده است، من می خواهم آنان را به شما تحویل بدهم. شما می توانید آنها را با خود ببرید. حالا راضی شدید؟

همسر سابق سارکوزی می گوید پس از دستور قذافی به سرعت به سمت زندان رفتیم و شش پرستار را برای خروج از لیبی به فرودگاه رساندیم

No comments: