آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Wednesday, October 2, 2013

مرد ایرانی به خاطر زن صیغه ای،همسرافغانیش را کشت

زن صیغه ای بعد از کشته شدن شهناز، پی کار خود رفته است!
روزنامه شرق: مردی ایرانی که همسر افغانش را به خاطر زن صیغه‌ای ایرانی‌اش به قتل رسانده ‌بود، بعد از پنج‌سال با رضایت اولیای‌دم از قصاص نجات یافت.
 
 
 

 
به گزارش خبرنگار ما، پرونده پر پیچ‌و خم قتل شهناز- زن افغان- بعد از پنج سال در حالی دیروز در دادگاه کیفری استان تهران مورد رسیدگی قرار گرفت که مادر این زن به خاطر نوه‌هایش حاضر به گذشت شد. این پرونده سوم مرداد سال 87 تشکیل شد. در آن روز مردی ایرانی به نام سعید به ماموران پلیس تهران مراجعه کرد و گفت همسرش خودکشی‌کرده ‌است. زمانی که پلیس به خانه شهناز زن 25ساله رفت جسد او را در حالی‌که با لباس ‌خانه ‌بود پیدا کرد. با انتقال جسد به پزشکی قانونی راز این جنایت فاش و پلیس باوجود انکارهای سعید متوجه ‌شد او عامل قتل بوده و شهناز خودکشی نکرده ‌است.
وقتی مدارک پلیس انکارهای سعید را خنثی‌کرد این مرد مجبور به اعتراف شد و گفت: من و شهناز چند سال قبل با هم ازدواج کردیم و صاحب دو فرزند شدیم، چون او زنی افغان بود خانواده‌ام دوستش نداشتند و بعد از مدتی هم خودم از او دلزده ‌شدم، به همین دلیل با زنی ایرانی به صورت موقت ازدواج کردم. شهناز از این کار من خیلی ناراحت شد. نمی‌دانم چطور توانسته ‌بود خانه مریم زن صیغه‌ای من را پیدا کند او مقابل خانه مریم رفته و با وی درگیر شده ‌بود. بعد هم از من شکایت کرد. وقتی شهناز به کلانتری رفته و گفته ‌بود به خاطر اینکه شوهرش زنی را صیغه کرده شکایت دارد به او گفته ‌بودند من کاری غیرقانونی انجام نداده‌ام. متهم ادامه ‌داد:
 آن روز وقتی شهناز از کلانتری به خانه برگشت به من گفت برای اینکه هزینه‌ها کمتر شود و بچه‌ها را راحت‌تر بزرگ کنیم و من بیشتر در خانه باشم قبول می‌کند مریم هم به خانه‌‌‌مان بیاید و با هم زندگی کنیم. من قبول کردم و مریم به خانه من و شهناز آمد اما درگیری بین آنها زیاد بود. شهناز خودش را صاحبخانه می‌دانست و مریم هم چون ایرانی بود خودش را بالاتر از شهناز می‌دانست. متهم درباره روز حادثه گفت: روز حادثه وقتی به خانه رفتم دیدم آنها با هم درگیر شدند و همدیگر را می‌زنند نمی‌توانستم حریفشان شوم. مریم زیردست شهناز داشت کتک می‌خورد. خواستم آنها را جدا کنم که از فرط عصبانیت گلوی شهناز را فشار دادم و او را کشتم. پرونده با تکمیل تحقیقات به دادگاه کیفری ‌استان تهران فرستاده‌ و جلسه رسیدگی تشکیل شد و متهم در دادگاه حضور یافت اما زمانی که مادر شهناز به‌عنوان ولی‌دم در جایگاه حاضر شد و برای دامادش درخواست قصاص کرد سعید مدعی ‌شد این زن مادرزنش نیست و دروغ می‌گوید. از آنجایی که زن داغدار مدارک شناسایی نداشت قضات تصمیم گرفتند هویت او را از سفارت افغانستان استعلام کنند.
 مدتی بعد سفارت افغانستان اعلام کرد این زن مادر شهناز است و سعید به دروغ مدعی ‌شده او را نمی‌شناسد. بنابراین یک‌بار دیگر جلسه تشکیل شد و مادر شهناز بعد از حضور در دادگاه اعلام کرد قصاص قاتل فرزندش را می‌خواهد. این زن گفت: سعید دخترم را از من خواستگاری کرد اما حالا انکار می‌کند که مرا می‌شناسد او دخترم را به عمد کشته و باید کشته ‌شود. این در حالی ‌بود که قیم فرزندان مقتول که پدر سعید بود اعلام گذشت کرد. بعد از دفاعیات متهم و وکیل مدافع ‌او هیات قضات برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند و سعید را به قصاص محکوم کردند. پنج‌سال بعد از تشکیل پرونده سعید بالاخره موفق شد رضایت مادر شهناز را بگیرد. او روز گذشته برای محاکمه به لحاظ جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه‌ رفت. سعید گفت: من به خاطر کاری که کرده‌ام خیلی پشیمان هستم، پنج سال است در زندان هستم و بچه‌هایم بی‌سرپرست شده‌اند. دختری دارم که حالا سوم دبستان است و پسرم که به پیش‌دبستانی می‌رود دچار بیماری شدید قلبی است. او به صورت مادرزاد بیماری قلبی داشت و در این مدت که مادرش کشته ‌شده و من هم در زندان هستم وضعیتش بد‌تر شده ‌است. مادرم از بچه‌ها نگهداری می‌کند از قضات درخواست دارم من را ببخشند و آزادم کنند تا بتوانم بالای سر بچه‌هایم باشم. آنها به پدر نیاز دارند. متهم درباره همسر دومش گفت: مریم همان زمانی‌که من بازداشت و متهم به قتل شهناز شدم رهایم کرد و رفت و دیگر از او خبری ندارم. در این میان بچه‌ها بودند که اذیت شدند و می‌خواهم از این به بعد فقط به فکر بچه‌هایم باشم. بعد از پایان جلسه رسیدگی، هیات قضات برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند و متهم را به شش‌سال حبس با احتساب ایام ‌بازداشت محکوم کردند. از آنجایی که متهم به رای صادره اعتراض نکرد، مطابق قانون بخشی از حبس او نیز بخشیده ‌شد و به این ترتیب وی به‌زودی از زندان آزاد می‌شود.  کوکچه
 
 
 
 
 

No comments: