آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Wednesday, October 30, 2013

پدری که دخترش را در دستان تروریست ها یافت

پلیس ناروی اعلام کرده بود که خانواده این دختران روز جمعه گذشته از ناپدید شدن دو دخترشان خبر داده بودند و درباره انگیزه های سفر این دختران به سوریه بسیار نگران هستند.
یک مرد نارویی که برای یافتن دخترانش حتی به اینترپل نیز مراجعه کرده است، اخیرا دریافته است که دخترانش برای "جهاد" به سوریه رفته اند.!
 
 
به گزارش  منابع خبری ، این پدر نارویی که به دنبال اطلاع از فرار دخترانش که به سوریه رفته اند  به مرزهای ترکیه با سوریه رفت ، به این امید که بتواند آنها را به خانه بازگرداند.
اما به انجا که رسید کار از کار گذشته بود و تروریست ها دو دختر 16 و 19 ساله اش را در سوریه به تباهی کشیده بودند.
پایگاه عربستانی "ایلاف" نوشت: این پدر نارویی با ناامیدی از همگان درباره سرنوشت دخترانش می پرسید به این امید که بتواند از محل اقامت آنها خبری به دست بیاورد تا شاید آنها را با خود برگرداند. اما فعالان در شهرک "اعزاز" سوریه نزدیک مرزهای ترکیه که تحت کنترل یکی از شاخه های القاعده قرار داشت به وی اعلام کردند که آنها دو دختر جوان با مشخصات مورد نظر وی را دیده اند که سوار بر خودرو به سوی حلب به راه افتاده اند.
دولت ناروی در روزهای اخیر اعلام کرده بود که از اینترپل برای یافتن دو دختر نرژوی سومالیایی الاصل درخواست کمک کرده است.
بنابر اعلام دولت اوسلو، این دو دختر به طور مخفیانه با هدف پیوستن به گروههای مسلح تکفیری، عازم سوریه شده بودند.
این دو دختر با ارسال یک ایمیل به یکی از نزدیکانشان دلایل سفرشان را شرح داده و اعلام کرده بودند که : دیگر، در منزل ماندن و ارسال کمک های مالی به سوریه کافی نیست. به همین دلیل تصمیم گرفتیم برای کمک به سوریه برویم و با همه آنچه در توان داریم کمک کنیم.
پدر این خانواده در این باره به روزنامه "تلگراف" گفت: من از خانواده بسیار معتدلی هستیم. ما هیچ گونه سابقه ای در زمینه افراطی گری نداریم. دخترانم بسیار زیبا هستند. اما روزی از خواب بیدار شدم و دیدم که ناپدید شده اند.
برخی از فعالان محلی در سوریه اعلام کردند که نگران آن هستند که دو دختر مذکور از طریق اینترنت با برخی از تکفیری های که در حال حاضر در سوریه در حال جنگ هستند ارتباط برقرار کرده باشند و از طریق آنها به عملیات "جهادی" جذب شده باشند.
یکی از فعالان محلی به نام احمد در این باره گفت: چنین اتفاقاتی در گذشته نیز روی داده است. زیرا افراد مسلحی که برای پیوستن به القاعده در سوریه وارد این کشور شده اند زنان  را برای پیوستن به تشکیلاتشان قانع می کنند.
اما اجازه نمی دهند که زنان در خط مقدم رویارویی حضور یابند. بلکه جهاد را برای زنان به آشپزی و نظافت و گاهی نیز رابطه جنسی با افراد مسلح محدود می دانند.
 
 
 
 
 

No comments: