آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Friday, October 11, 2013

ازدواج با فرزندخوانده قانونی شد

با تصویب شورای نگهبان
شورای نگهبان لایحه حمایت از کودکان بی‌سرپرست وبد سرپرست را مغایربا موازین شرع و قانون اساسی ندانست وبه این ترتیب این مصوبه ی مجلس تبدیل به قانون شد ...
 

اخبار روز: شورای نگهبان لایحه حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانست و به این ترتیب این مصوبه ی مجلس تبدیل به قانون شد.
به گزارش روز چهارشنبه اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست که با اصلاحاتی در جلسه مورخ سی و یکم شهریورماه یکهزار و سیصد و نود و دو به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ
۱٣۹۲/۰۷/۱۰ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
به این ترتیب با تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان از این پس مطابق قانون در جمهوری اسلامی والدین حق دارند با فرزندخوانده ی خود ازدواج کنند!
تصویب این لایحه در مجلس موجب اعتراضات زیادی به ویژه از طرف تشکل های مربوط به زنان و حقوق کودکان شده بود. به گفته ی معترضین این قانون یادآور دوران برده داری و رفتاری است که برده داران با کنیزهای خود انجام می دهند.

* کاریکاتور از مانا نیستانی

 
 
 
 

No comments: