آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Saturday, September 7, 2013

فریبا کاکرعضوربوده شده مجلس نمایندگان افغانستان آزاد شد

فریبا کاکر، عضو مجلس نمایندگان افغانستان که ۲۴ روز پیش در ولایت غزنی از سوی طالبان ربوده شده بود، شام دیروز آزاد شده است.
 
 
 
 

سید اکبر آغا یکی از مقامات سابق گروه طالبان که برای آزادی خانم کاکر میانجیگری کرده به بی‌بی‌سی گفته است که حکومت افغانستان در برابر رهایی خانم کاکر، راننده و محافظ او، شش زندانی طالبان و چهار زن را که از نزدیکان طالبان هستند، آزاد کرده است.
یک مقام محلی غزنی نیز که نخواست نامش فاش شود، به بی‌بی‌سی گفت که خانم کاکر به مقامات این ولایت تسلیم داده شده و در حال حاضر همراه با شوهرش در مرکز ولایت غزنی است.
این منبع به بی بی سی گفت که حکومت افغانستان در برابر آزادی خانم کاکر و همراهانش تنها شش زندانی طالبان را آزاد کرده است.
بر بنیاد معلومات این منابع، معصوم استانکزی دبیر شورای عالی صلح، دین محمد والی سابق کابل و از سوی طالبان، مسئول کمیسیون زندانیان طالبان در روند رهایی خانم کاکر دخیل بوده‌اند.
خانم کاکر، یازدهم آگست در مسیر شاهراه کابل _ قندهار در منطقه موسوم به اسفند‌ده شهر غزنی همراه با سه فرزند، محافظ و راننده اش ربوده شد.
به گفته مقامات افغان دو دختر و یک پسر خانم کاکر و نیز راننده او پس از تلاش‌های موسفیدان محلی یک روز پس از ربوده شدنشان رها شدند.
طالبان ابتدا مسئولیت این گروگانگیری را به عهده نگرفته بودند.اما امروز ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته‌است که افراد این گروه خانم کاکر را ربوده بودند و در برابر آزادی او چندین عضو این گروه و چهار خانم از سوی دولت افغانستان آزاد شده‌اند.
 
 
 
 

No comments: