آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Tuesday, August 13, 2013

نخستین زن کابینه،یک زن بنیادگرا ازجریان راست محافظه کاراست

در پی بالاگرفتن انتقادات به حسن روحانی، رئیس جمهور، وی طی حکمی الهام امین‌زاده را به سمت معاونت حقوقی رئیس جمهوری منصوب کرد. انگیزه انتخاب وی چنان آشکار است که حتی سایت محافظه کار آینده آنلاین ، مدافع روحانی، نوشت

 
 به نظر می رسد روحانی با انتصاب امین زاده بیشتر به دنبال واکنش به منتقدین خود از نبودن زنان در کابینه بوده و بیش از آن که گرایش سیاسی امین زاده مهم باشد، زن بودن او مهم بوده است.
همچنین سایت فوق محافظه کار جهان نیوز ، در رابطه با این انتخاب تیتر زد: بانوی اصولگرا معاون رئیس جمهور شد . این سایت از سوی علیرضا زاکانی، نماینده تندرو مجلس، اداره می‌شود که به عنوان یکه بزن غلامعلی حداد عادل، از فراکسیون اقلیت تندروی محافظه کاران، شهرت دارد.
از سوی دیگر، سایت دیگربان به نقل از روزنامه رسالت نوشت که الهام امین زاده در سال 1390، گزارش احمد شهید، گزارشگر ویژه کنونی امور حقوق بشر سازمان ملل متحد، در مورد ایران را بیانیه سیاسی خوانده بود.
قانون آنلاین در معرفی نامه مفصل خود در باره این معاون حقوقی روحانی، از جمله نوشته است که وی دارای مدارک تحصیلی دکترای حقوق بین‌الملل از دانشگاه گلاسکو انگلستان، فوق‌لیسانس حقوق بین‌الملل‌ از دانشگاه شهید بهشتی و لیسانس حقوق قضائی از دانشگاه شهید بهشتی است.
وی در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی عضو بود، دو سال نیز در هیئت رئیسه کمیسیون حضور داشت و همچنین نایب‌رئیس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بود.
به گزارش مهرخانه، 9 خرداد 1392، وی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با حقوق زنان را بسیار بهتر از کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان دانسته و گفته است دیگر نیازی به پیوستن به کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان نداریم
شهرزاد نیوز


No comments: