آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Wednesday, June 19, 2013

مطلب آشنا

نورالدین همسنگر
 
خوش بحالم من سیاست می کنم
بی غم هر شب خواب راحت می کنم
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
خوش بحالم من سیاست می کنم
بی غم هر شب خواب راحت می کنم
طر ح میریزم عجب بر نامه ای
خویش را زین ره حمایت می کنم
می فریبم مر دم بیچاره را
در خفا از دل خیانت می کنم
سفله گی ها را به ظاهر زیر پا
لیک میهن غرق ذلت می کنم
گر زراه اختلاس پول آورم
سهم یاران را رعایت می کنم
سود می جویم ز اوضاع وطن
با زیانش رفع زحمت می کنم
مطلب آشنایم رفیق نیمه راه
دیده پنهان از حقیقت می کنم
با عدالت می ستیزم روز وشب
از خطا کاران حمایت می کنم
هم رکاب هر جنایت پیشه ای
با خوبی ها من عداوت می کنم
نا کسان را صاحبان زور وزر
پول مردم را چو غارت می گنم
فصل شادی را به غم آمیخته
لشکر غم را نظارت می کنم
دوستی را خاک بر سر می نهم
دشمنی ها را حراست می کنم
از تعصب بهره می گیرم مدام
همدلی هارا بغاوت می کنم
خوب را نقش بدی ها میدهم
خاک در چشم قضاوت می کنم
هستی مرد م به آتش ریخته
باغ خود را پر طراوت می کنم 
من بکار خویش بسکه ماهرم
بهر هر کاری جسارت می کنم
تا بدست آرم مراد خویش را
این وطن غرق جنایت می کنم.
هالند -
 
 
 
 
 

No comments: