آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Thursday, February 14, 2013

افغان‌ها با یک میلیارد معترض خشونت علیه زن، همراه شدند

پنج شنبه 14 فوريه 2013 - 26 بهمن 1391
ده ها مرد و زن افغانستانی روز ۲۶ دلو/بهمن درحمایت از قربانیان خشونت علیه زن، به خیابان‌های شهرکابل آمدند و راهپیمایی کردند.







راهپیمایان با شعار "خشونت بس است، ما عدالت می‌خواهیم." خواهان مجازات عاملین خشونت علیه زن شدند. راهپیمایی امروز با هماهنگی پنجاه نهاد مدنی برگزار شد.در این راهپیمایی ده‌ها مرد نیز در کنار زنان به خشونت علیه زنان اعتراض کردند.
به اساس گزارش سازمان ملل متحد، شمار جمعیت جهان به هفت میلیارد نفر می‌رسد و نیم این جمعیت زنان هستند. در سراسر جهان از هر سه زن یک زن، مورد خشونت قرار می‌گیرد که شمار این قربانیان به یک میلیارد نفر می‌رسد.
سازماندهندگان راهپیمایی در کابل می‌گویند که روز ۱۴ فوریه، یک میلیارد مرد و زن در جهان در اعتراض به خشونت علیه زن برمی‌خیزند و به خشونت "نه" می‌گویند.
زنان و مردان افغان نیز در هم‌نوایی با این معترضین، راهپیمایی کردند.
روشن مشعل یک مسئول شبکه زنان افغان می‌گوید که این زنان به نمایندگی از زنان افغان به صف مدافعان حقوق زن در جهان پیوستند.
اعتراض به خشونت علیه زن در افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که همچون خشونت‌ها در این کشور، هر ساله افزایش می‌یابد.به اساس آخرین گزارشی که از سوی کمیسیون مستقل حقوق بشر در افغانستان به نشر رسید، در ۹ ماه اخیر سال ۲۰۱۲ در افغانستان ۳۱۴۷ مورد خشونت علیه زن ثبت شده است. این آمار ۲۲ درصد افزایش را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد
.BBC



No comments: