آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Thursday, November 22, 2012

حضور زنان در دادگاه عالی ضروری است

کد خبر: 44333- ۱۳۹۱/۹/۲
وزارت صحت عامه کشور از روز جهانی منع خشونت علیه زنان تجلیل به عمل آورد.
مسوولین این وزارت به هدف رسیدگی به مصدومین و رویدادهای خشونت آمیز علیه زنان، آموزش هایی را به کارکنان این وزارت داده است تا بخوبی به مصدومان رسیدگی گردد و تعداد وقایع و نوع آن ها نیز ثبت شود.

به گزارش آشنا، نماینده صندوق وجهی سازمان ملل متحد در این نشست بیان کرد، افغانستان توافق هایی را در این زمینه امضا نموده است و سازمان ملل متحد از افغانستان حمایت می کند.
اما زنان فعال افغانستان می گویند: بدلیل چندین دهه جنگ در کشور ، زنان افغانستان از لحاظ روانی و پایین بودن ظرفیت های کاری با مشکلات زیادی روبرو هستند.
25 نوامبر روز منع انواع تبعیض علیه زنان ، همه ساله در اکثر کشورهای جهان تجلیل می شود و از این روز در افغانستان قبل از موعد آن توسط وزارت صحت عامه تجلیل شد.
خانم فرخنده نادری عضو مجلس نمایندگان در خصوص کارکردها در مورد منع خشونت علیه زنان بیان کرد، که در این زمینه تا کنون کارهایی صورت گرفته است اما ما هنوز هم با چالش های زیادی روبرو هستیم که ثبات وضعیت زنان در کشور را به خطر می اندازد.
وی در گفتگو با تلویزیون آشنا بیان کرد، خشونت ها علیه زنان اخیرا افزایش یافته است و اکنون کودکان خردسال نیز از خطر صدمات جنسی در امان نیستند، چناچه ما متاسفانه حتی تجاوز به طفل سه ساله را نیز شاهد بودیم.
این مشکلات در حال حاضر بسیار نگران کننده است و تمام جایگاه و دست آوردهایی که زنان افغانستان به آن رسیده اند را نیز تهدید می کند. به همین دلیل باید ما بیشتر به قانون منع خشونت علیه زنان بپردازیم.
وی افزود، در خصوص حکم رییس جمهور در مورد اعدام عاملان این خشونت ها نیز باید گفت، حکومت برای محو خشونت علیه زنان باید به کار های بنیادی اقدام نماید و تنها انجام اینگونه کارهای نمایشی ، نمی تواند مشکلی را به صورت ریشه ای حل کند و به باور من، حضور زنان در دادگاه عالی کشور می تواند به این موضوع کمک نماید.
شبکه اطلاع رسانی افعانستان
Shirin Naziry
http://www.facebook.com/#!/voiceofwomenafg                                                                                           

No comments: