آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Wednesday, October 31, 2012

شمایل عزیزی به اعتصاب غذایی اش ادامه می دهد

شمایل عزیزی ادعا می کند که بخاطر فشار های شوهرش مکان اعتصاب خود را از پهلوی چند ادارهء دولتی که یک روز بیشتر از آن سپری نشده بود به خانه مسکونی اش انتقال داده است.
او همچنان تاکید دارد که اعتصاب غذایی اش به خاطر آنچه درگیری های مسلحانه میان دو گروه متخاصم در مربوطات ولایت غور صورت گرفته بود، ادامه دارد.
خانم عزیزی گفت: تا زمانی که حامد کرزی رییس جمهور افغانستان برنامهء را برای حل مشکلات موجود میان این دو گروه به وجود نیاورد، دست از اعتصاب غذایی بر نمی دارد.
محی الدین نوری سخنگوی والی هرات به رادیو آزادی گفت:
«ادارهء محلی تلاش می کند تا خواسته های خانم عزیزی را از آدرس ارگان های محل به ریاست جمهوری افغانستان انتقال دهد.»
از سوی دیگر، یما امینی رییس دارالانشای شورای عالی صلح در ولایت هرات گفت، این حرکت از سوی خانم شمایل عزیزی صورت گرفته است ولی این اداره در این مورد کدام نقش را نداشته است.
خانم عزیزی به خاطر دو گروه مسلح غیر مسوول اعتصاب کرده است که در چند سال اخیر فعالیت های ضد دولتی را در مربوطات ولایت غور  در ولسوالی چشت ولایت هرات انجام داده اند.
خانم عزیزی تاکید می کند که دو گروه نامبرده به خاطر مشکلات ذات البینی در طول چند سال گذشته با یک دیگر مخالفت داشته اند.
او می گوید، به اساس درگیری های مسلحانه میان این دو گروه متخاصم در مربوطات ولایت غور در همسایگی هرات بیش از صد تن از دو طرف کشته شده اند.
اما گزارشات می رساند که این گروه ها در طول چند سال اخیر درگیری های مسلحانه را با نیروهای دولتی افغان نیز انجام داده اند چیزی خانم عزیزی آن  را رد می کند.
http://www.facebook.com/#!/voiceofwomenafg 

No comments: